بیوگرافی نگین معتضدی

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

نگین معتضدی، هنرمند سینما و تلویزیون

نگین معتضدی، هنرمند جوان ایرانی میباشد که تجربه ی بازی در فیلم های متعددی را داشته میباشد اما با بازی در فیلم “شیرین قناری بود” شناخته شد؛ سریال ویلای من مهران مدیری هم به معروفیت او افزود.

سرگذشت با نگین معتضدی

زمینه تلاش:  سینما، تلویزیون و تئاتر
تولد :  ۳ مهر ۱۳۶۴ – تهران
پیشه: هنرمند
سال‌های تلاش: از ۱۳۸۷ تا کنون

همسر: جواد خیرخواه

نگین معتضدی (متولدٔ ۳ مهر ۱۳۶۴) هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون میباشد. نگین معتضدی در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد و در سریال‌های گذر از رنج‌ها، تکیه بر باد و احتمالا برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین اپیزود چهارگاه سریال روزهای بهتر ایفای ايفاي نقش داشت. طلا معتضدی خواهر او در میدانٔ نویسندگی تلاش دارد و در برخی بخت‌های احتمالا برای شما اتفاق بیفتد همکاری داشته‌میباشد.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصویرها های نگین معتضدی

ازدواج نگین معتضدی
نگین معتضدی متاهل میباشد و در سال 95 ازدواج کرده میباشد. نام همسر او جواد خیرخواه می باشد.

بخشی از مصاحبه ی نگین معتضدی
عمل زیبایی نکرده ام و نمی کنم
او درباره از دست دادن عدد زیادی ايفاي نقش بخاطر شکل بینی اش گفت‌وگو کرد و گفت هیچوقت حاضر نیست آن را عمل عمل کند.

از چه زمانی داخل وادی هنر شدید؟
نگین معتضدی: از زمانی که یادم می‌آید طلا بود و کتاب. او زودتر از من داخل کار شد. هیچ‌وقت او و کتاب از هم سوا نبودند. همیشه در اتاقش در حال کتاب خواندن بود. قطعا حضور یک بشر کتابخوان در خانواده به‌تندی تاثیرگذار میباشد؛ به خصوص روی خواهر کوچکترش. به نظرم خواهر بزرگتر یک‌جورهایی سرمشق میباشد. احتمالا اگر طلا می‌رفت سمت مهندسی، من هم به آن سمت می‌رفتم. تاثیری که طلا در زندگی من داشته خیلی مهم میباشد. من حتی تئاتر را هم با طلا شناختم و حتی اولین تئاتر زندگی‌ام را با طلا رفتم. زمانی که طلا به شاخه تئاتر رفت من می‌خواستم دامپزشکی بخوانم چون به حیوانات علاقه زیادی دارم. اما وقتی با او سر کارهایش رفتم، دیدم به آن محیط و کار علاقه دارم و رفتم دنبال مسیری که او رفته بود.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصاویر نگین معتضدی

چند کار زورمند در میدان طنز در مدرک کاریتان ثبت کردید، آیا خودتان را هنرمند طنز می‌دانید ؟
من مصرانه می‌گویم که هنرمند طنز نیستم و اصلا بلد نیستم و اگر بخواهم جوکی را برای دوستانم بگویم آنقدر بی‌مزه می‌گویم که هیچکس نمی‌خندد. به‌خاطر همین خوب می‌دانم مولکولی از طنز در من وجود ندارد. در کارهای طنزی که تا به امروز بازی کرده بودم مثل «ویلای من» شخصیتی جدی داشتم که در موقعیتی طنز قرار گرفته میباشد و پارادوکس این شخصیت جدی در کنار شخصیت‌های طناز، سبب ایجاد جایگاه‌های طنز می‌شد. این اتفاق در «شوخی کردم» هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی ابوالحسنی

در سریال «بی‌عقل» هم من ايفاي نقش سه شخصیت گوناگون با گریم‌های جذابی که کار استاد اسکندری بود را ایفا می‌کردم و مخاطب باز شخصیت طنزی نمی‌دید اما در «شهرک جیم» سعی شده کاراکتر من کمی به‌سمت طنز برود البته این اتفاق با لوده‌بازی و ادای دیالوگ و حرکات عجیب و غریب نمی‌ا‌فتد بلکه در صفات این شخصیت که در برخی از خانم‌ها وجود دارد اغراق شده میباشد.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصویرها های جدید نگین معتضدی

چقدر مهران مدیری در تبدیل مسیرتان به‌سمت آثار طنز و حضور در این حوزه تاثیر‌گذار بود؟
قبل از همکاری با مهران مدیری من نه پیشنهاد طنز و نه علاقه‌ای به تلاش در این حوزه داشتم و همان‌طور که از مدرک کاری‌ام مشخص میباشد پیش از آن در آثار درام و ملودرام دیده شده بودم اما با همه این‌ها چه‌کسی می‌تواند به پیشنهاد همکاری با مهران مدیری نه بگوید؟

تجربه همکاری با او برایتان چطور بود؟
صبح روزی که قرار بود به دفتر آقای مدیری بروم از تندی استرس به مادرم گفتم می‌خواهم ارتباط بگیرم و قرار را کنسل کنم و واقعا مواجهه با آقای مدیری که از سال‌ها قبل جزو اسطوره‌هایم بود برایم کار دشواری بود اما این برخورد بینهایت خوب اتفاق افتاد و آقای مدیری با من که آن دوران نهایتا سه سریال و ده دام فیلم بازی کردم بینهایت متواضعانه و فروتن برخورد کرد و من با خودم گفتم وقتی چنین ناخدایی است من چرا سوار کشتی نشوم. کوشش‌ها و عملکرد مهران مدیری و گروه او سبب شد کاراکتر من سریال ویلای من به‌خوبی شکل بگیرد تا آن‌جایی که با گذشت چندسال از پخش سریال هنوز من را با نام هنگامه مهاجر یا خانم وکیل می‌شناسند.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصاویر نگین معتضدی

گفتید نمی‌خواهید هنرمند طنز باشید؛ از این‌که در این میدان بمانید نمی‌ترسید؟
بعد از بازی در «ویلای من» پیشنهاد بازی در آثار طنز بینهایت داشتم و حتی ترسیده بودم از این‌که در این ژانر بمانم و نتوانم شخصیتی جدی داشته باشم اما خدا را شکر با بازی در «گذر از رنج‌ها»، آقای فریدون حسن‌پور توانست من را باز هم به‌عنوان بازیگری برای ايفاي نقش‌های جدی جا بیندازد اما بعد از «بی‌عقل» واقعا قصد داشتم که دیگر در حوزه طنز بازی نکنم و حتی مصاحبه‌ای هم داشتم و این نکته را گفتم که دیگر در آثار طنز بازی نخواهم کرد اما همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا در «شهرک جیم» هم حضور داشته باشم.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصویرها نگین معتضدی و مادرش

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حسن زارعی، بازیگر و کارگردان

همان‌طور که خودتان اشاره کردید شما در سریال «بی‌عقل» کمال تبریزی هم حضور داشتید، با وجود اتفاقات و حاشیه‌هایی که برای این سریال به‌وجود آمد و نیمه‌کاره رها شد از حضور در آن پشیمان نیستید؟
خیر؛ احتمالا برای سریال «بی‌عقل» بازخورد و آن تصادفی که سازندگان می‌خواستند نیفتاد اما با همه این‌ها کار کردن و آموزش دادن از کمال تبریزی، گریم شدن توسط استاد اسکندری، حضور در گروهی شغل‌ای و دوستی و همکاری با هانیه توسلی آنقدر برایم لذت‌بخش بود که اگر دوران به عقب هم برگردد باوجود پایان مشکلات و اتفاقات باز هم این کار را انجام می‌دهم.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

تصاویر جدید نگین معتضدی

مدتی در تلویزیون بینهایت پرکار بودید اما بعد به یک‌باره رویه‌تان تبدیل کرد و در اصطلاح گزیده‌کار شدید، علتش چه بود؟
من اوایل تلاش‌ام در میدان بازیگری بینهایت پرکار بودم و به‌مدت چهار یا پنج سال بدون‌وقفه جلوی دوربین بودم تا حدی که یک‌بار پژمان بازغی به‌خنده به من گفت تو تنها در کانال کولر نیستی، ما هر کانالی می‌زنیم تو هستی…اما وقتی که نام کارگردانان بزرگی چون مهران مدیری، کمال تبریزی، فریدون حسن‌پور، فریدون فرهودی و دیگر دوستان در مدرک کاری‌ام جای گرفت ناخودآگاه و بالطبع من به‌عنوان یک هنرمند مجبورم سخت‌تر انتخاب کنم چرا که توقعم حتی بالا می‌رود.

وقتی یک هنرمند تجربه حضور در کار شغل‌ای و با عوامل درجه‌یک را داشته باشد برایش کارکردن با گروه‌هایی که مناسبات شغل‌ای را رعایت نمی‌کنند طبیعتا کوفته‌کننده می‌شود؛ مثلا این اتفاق برایم بعد از بازی در «گذر از رنج‌» های فریدون حسن‌پور بینهایت پررنگ بود و به‌خاطر شغل‌ای بودن آن کار دیگر به هر پروژه‌ای راضی نمی‌شدم.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های همسر نگین معتضدی

سروش جمشیدی، نگین معتضدی و همسرش

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حسام محمودی

شما خواهر طلا معتضدی، یکی از بهترین و پرکارترین فیلمنامه‌نویسان تلویزیون هستید، چقدر حضور او در زندگی خصوصی و شغل‌ای شما تاثیر‌گذار و پیش‌برنده بود؟
داشتن خواهر نویسنده از کودکی روی من آنقدر تاثیر گذاشت که دیگر حتی لازم نبود در بزرگسالی از او تاثیر بگیرم وقتی خواهری داشته باشی که به‌ازای عروسک‌بازی برایت قصه‌های صمد بهرنگی را بخواند مسلما جهانی پر از تخیل خواهی داشت. طلا چهار سال از من بزرگ‌تر میباشد و تمامی خاطرات من از او محدود می‌شود به این‌که او برایم قصه توصیف می‌کرد، کتاب می‌خواند یا برایم کارتون می‌خرید.

طلا من را با کتاب آشنا کرد و کتاب عنصر جداناپذیر زندگی من شد. طلا کاراکتری زورمند دارد و برای من که در کودکی شخصیت احساساتی و زودرنجی داشتم، سبب شد تا بتوانم با اتفاقات زندگی آسوده‌تر کنار بیایم. در اوایل ابتدا فعالیتم شرایط بینهایت دشوار بود و باید خودم را به همه و گروه‌هایی که در آن بودم مستقر می‌کردم گاهی که کم می‌آوردم وجود طلا به‌عنوان یک شخصیت زورمند در کنارم تاثیر‌گذار بود تا بتوانم مسیرم را ادامه دهم.

نگین معتضدی,بیوگرافی نگین معتضدی,عکس های نگین معتضدی

جواد خیرخواه همسر نگین معتضدی

فیلم‌شناسی نگین معتضدی
– سپید و سیاه (قاسم جعفری – ۱۳۸۸)
– خیابان یک‌طرفه (اسماعیل فلاح پور – ۱۳۹۰)
– شیرین قناری بود (داوود توحیدپرست – ۱۳۹۰)
– به خاطر مهدی (۱۳۹۰)
– دزد و پری (حسین قناعت – ۱۳۹۳)
– لاله‌های واژگون (احمد عبدالهیان – ۱۳۹۴)
– همه چی عادیه (محسن دامادی – ۱۳۹۵)
– ساعت ۵ عصر (مهران مدیری – ۱۳۹۵)
– دم‌سرخ‌ها (آرش معیریان – ۱۳۹۶)

سریال تلویزیونی نگین معتضدی
– احتمالا برای شما هم اتفاق بیفتد (۱۳۹۲)
– مثل من، مثل تو (۱۳۹۳)
– گذر از رنج‌ها (فریدون حسن پور – ۱۳۹۳)
– تنهایی لیلا (محمدحسین لطیفی – ۱۳۹۴)
– کشیک قلب (حسین مهکام – ۱۳۹۵)
– شهرک جیم (علی شب خیز – ۱۳۹۵)[۹] – روزهای بهتر (۱۳۹۵)
– سارقان روح(۱۳۹۶)
– کوبار (فریدون حسن پور – ۱۳۹۷)

سریال نمایش خانگی
– ویلای من (مهران مدیری – ۱۳۹۱)
– شوخی کردم (مهران مدیری – ۱۳۹۲)
– بی‌عقل (کمال تبریزی – ۱۳۹۳)
–  رقص روی شیشه (مهدی گلستانه – ۱۳۹۷)

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی حسام محمودی

حسام محمودی، هنرمند سینما و تلویزیون حسام محمودی رابطه بینهایت نزدیکی با باران کوثری و …