برای رفع بوی سوختگی غذا چه باید کرد؟

رفع بوی سوختگی غذا, رفع بوی سوختگی از انواع غذاها, برطرف کردن سوختگی غذا

چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم؟

چنانچه غذای شما ته بگیرد و بسوزد می توانید با ترفند های آشپزی در کوتاهترین زمانه برای از بین بردن بو و گرفتن طعم سوختگی آن ها استفاده کنید.

رفع بوی سوختگی از انواع غذاها

رفع کردن سوختگی برنج

– یکی از روش ها برای رفع کردن بوی سوختگی برنج، این می باشد که قطعه هایی از پیاز را داخل برنج بگذارید تا بوی آن را رفع کند. برای اینکار پیازی را به صورت لایه ای برش دهید و در بین برنج پخته شده خود قرار دهید. بعد از دچند لحظه پیاز، بوی سوختگی برنج را به خود می گیرد و دیگر برنج بوی بدی نخواهد داشت.

– بعضی وقتها هم استفاده از نان می تواند بوی سوختگی برنج را بگیرد. برای اینکار می توانید بر روی برنج خود قطعه نانی قرار دهید و آن را تا زمانه کشیدن برنج در کاسه، بر ندارید. این قطعه نان بوی سوختگی برنج را به خود می گیرد. به این موضوع توجه کنید که لازم نیست نان را داخل برنج یا میان برنج‌ها بگذارید تنها قطعه نان را روی سطح برنج قرار داده و دم کنی را بگذارید.

– پنبه‌ای را آغشته به آبلیمو کرده داخل دستمال کاغذی پیچیده و به مدت چند لحظه داخل قابلمه بگذارید. بوی سوختگی رفع خواهد گردید.

– از جمله شیوه های مفید دیگر برای رفع کردن بوی سوختگی برنج، استفاده از حبه قند می باشد که گرچه این شیوه خیلی متداول نیست ولی می تواند مفید باشد، پس به محض اینکه بوی سوختگی برنج آمد، لازم می باشد سریع در قابلمه را بردارید و آنگاه چند حبه قند لابه لای برنج ها بگذارید، حبه قندها می توانند پس از چند لحظه بوی سوختگی را به خود جذب کنند و در عاقبت با این راه حل آسان می توانید به راحتی بوی سوختگی غذا را از بین ببرید.

رفع کردن بوی سوختگی انواع خورش

در پختن انواع خورش،‌ بعضی وقتها امکان دارد زیر شعلهٔ گاز بالا باشد و خورش ته بگیرد و بوی سوختگی بدهد در این هنگام بهتر می باشد خورش را هم نزنید و آبی به آن افزایش نکنید و تنها آن را به کاسه دیگری بریزید.

بعد از عوض کردن کاسه خورش، در کاسه یک قطعه پیاز بندازید و روی خورش قدری آب جوش بریزید و کاسه را چند لحظه روی شعله قرار دهید تا طعم و بوی سوختگی به طور کامل از بین برود. در آخر پیاز را از کاسه در آورید .

قدری آب و روغن و نمک را مخلوط کرده و به خورشت افزایش کنید. آنگاه قدری آبلیمو به آن افزایش کنید و یک سیب‌زمینی را ۴ اقبال کنید و داخل آن بریزید و در زمانه کشیدن خورش،‌ سیب‌زمینی را از آن سوا کنید.

درون کاسه مقداری شکر بریزید چون شکر طعم سوختگی را از بین می برد ولی مواظب باشید شکر را تا اندازه ای بریزید که غذا طعم شیرین به خود نگیرد.

رفع بوی سوختگی غذا, رفع بوی سوختگی از انواع غذاها,برطرف کردن سوختگی برنج

رفع بوی سوختگی خورش

رفع کردن بوی سوختگی گوشت

گاهی امکان دارد خانم های منزل دار با گوشت سوخته روبرو شوند، باید گفت چنانچه موعد آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله نظافت را در آب گرم خیس كنید و آب آن را بگیرید ، آنگاه گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج لحظه در آن وضعیت بماند. آنگاه پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

رفع کردن بوی سوختگی شیر

چنانچه شیر بوی سوختگی گرفت و کف کاسه سیاه شد نخست کاسه شیر را درون کاسه‌ای از آب سرد بگذارید و سپس ۱/۸ قاشق چایخوری نمک به آن افزایش کنید.

رفع کردن بوی سوختگی سوپ

برای رفع کردن بوی سوختگی انواع سوپ قطعاً قابلمه آن را عوض کنید و یک رقم سیب زمینی برش خورده به آن افزایش کنید و با قدری آبلیمو آن را مزه‌دار کنید.

رفع کردن بوی سوختگی مربا

چنانچه پس از تهیهٔ مربا متوجه طعم سوختگی در آن شدید،‌ مربا را دوباره روی حرارت بگذارید و با قدری وانیل و مقدار خیلی کم آبلیمو آن را مزه‌دار کنید. به هیچ عنوان به مربا آب افزایش نکنید چون سبب کپک زدن آن می‌شود.

رفع کردن بوی سوختگی رب

چنانچه هنگام تهیهٔ رب زیر آن ته گرفت. بخش بالایی رب راجدا کنید و برای اقبال بالایی آن قدری از رب سالم و بدون بو با آن ترکیب کنید چنانچه بوی سوختگی رب رفع شد این کار را ادامه دهید. ولی در صورت جواب ندادن این روش، قطعاً قسمتی از رب را که بوی سوختگی گرفته می باشد در ظرفی جداگانه نگهداری کنید و برای غذاهایی با مقدار زیاد، مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

رفع بوی سوختگی غذا, رفع بوی سوختگی از انواع غذاها, برطرف کردن سوختگی غذا

رفع بوی سوختگی رب

 

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …