بیوگرافی امید علیمردانی

همسر امید علیمردانی, ماشین امید علیمردانی, امید علیمردانی و همسرش

زندگی‌نامه امید علیمردانی هنرمند

امید علیمردانی یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون ایران می باشد که از سال 1377 تلاش خود را با تئاتر ابتدا کرده می باشد و در سال 1392 با ایفای ايفاي نقش در سریال ستایش شناخته شد. وجه تمایزی که سبب شده می باشد او با سایر هنرمندان اختلاف داشته باشد قد کوتاه او می باشد.

خلاصه از زندگی‌نامه امید علیمردانی

نام : امید علیمردانی

زمان تولد : 2 مرداد 1364

موقعیت تولد : تهران ، ایران

وضعیت تاهل : مجرد

تحصیلی : لیسانس فیلمسازی و کارگردانی

نوع پیشه : هنرمند

سال ابتدا تلاش : 1377

 تصویر امید علیمردانی, امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی

تصویر امید علیمردانی در کنار مهران مدیری

زندگی‌نامه کامل امید علیمردانی

امید علیمردانی کارگردان ، هنرمند و فیلمنامه نویس کشورمان ایران در سال 1364 در لواسان تهران زاده شده می باشد. امید علیمردانی مدرک کارشناسی را در شاخه فیلم سازی و کارگردانی در دانشگاه هنر گذرانده می باشد.

یکی از اختلاف های خیلی جالب او با سایر هنرمندان ایرانی قد کوتاه او می باشد.

این هنرمند با بازی در سریال ستایش در ايفاي نقش رستم به یک چهره ماندگار تبدیل شد و بازی او مورد توجه اغلب بینندگان قرار گرفت.

تصویر امید علیمردانی, امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی

امید علیمردانی در کنار امیر جعفری

ابتدا پیشه بازیگری امید علیمردانی

امید علیمردانی تلاش خود را از سال 1377 زمانی که 9 سال داشت با تئاتر ابتدا کرد و برای اولین بار در سال 1378 با سریال گل های آبی به کارگردانی حبیب الله کاسه ساز داخل قاب تلویزیون شد.

محبوبیت امید علیمردانی در سینما و تلویزیون

این هنرمند با سعید سهیلی بازی در سینما را تجربه کرد اما محبوبیت او با بازی و ایفای ايفاي نقش رستم در سریال ستایش 2 از سال 1392 در کنار بازیگرانی مشابه داریوش ارجمند و رامستین کبریتی رقم خورد.

تلاش امید علیمردانی در تهیه کنندگی

آقای امید علیمردانی از سال 1398 با فیلم سایلنت داخل عرضه تهیه کنندگی شده می باشد و هنری نیز در نویسندگی و کارگردانی نیز دارد و در این زمینه نیز مشغول به تلاش می باشد.

امید علیمردانی به مطالعه کتاب و نویسندگی فیلمنامه علاقه بسیاری دارد.

سرمشق های امید علیمردانی در سینما و تلویزیون

امید علیمردانی در این باره می گوید در بازیگری سرمشق ی من آقای داریوش ارجمند هستند.

همچنین ذکر می کند که در انتظار ايفاي نقش های گوناگون تری هستم زیرا انتظار دارم نویسندگان و کارگردان ها به من ايفاي نقش متفاوتی بدهند.

ايفاي نقش پیچیده امید علیمردانی در سریال ستایش 3

شخصیت من در فصل های قبلی سریال ستایش منفی بوده می باشد و در فصل سوم سریال ستایش هم اتفاقاتی رخ می دهد که ايفاي نقش من را بیشتر منفی جلو می دهد.

فیلم ها و سریال های امید علیمردانی

امید علیمردانی هنرمند کوتاه قامت کشورمان برای بار اول با بازی در سریال چهار چرخ به دنیای تلویزیون راه یافت و در جلوی دوربین قرار گرفت. او در این سریال به بازی در نقشی گوناگون پرداخت که برای خودش از جذابیت های ویژه ای بهره‌مند بود.

این هنرمند از راه تهیه کننده به کارگردان این سریال جواد مزدآبادی معرفی شد و با بازی در ايفاي نقش یک دزد مورد توجه مخاطبان این سریال قرار گرفت.

تصویر امید علیمردانی, امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی

بازی امید علیمردانی

سریال دست بالای دست به کارگردانی  محسن یوسفی تجربه دیگر امید علیمردانی در تلویزیون بود که به واسطه هنرنمایی امید علیمردانی در ايفاي نقش قبلی اش مورد توجه کارگردان این سریال قرار گرفت و برای بازی در این ايفاي نقش انتخاب شد.

اما نقطه عطف بازیگری امید علیمردانی در تلویزیون مربوط به بازی امید علیمردانی در سریال ستاش می باشد.هنرمند ايفاي نقش رستم مباشر حشمت فردوس در فصل دوم سریال ستایش همان امید علیمردانی می باشد که توانست به خوبی از عهده این ايفاي نقش در این سریال بر آید.

امید مردانی بازی در فیلم هایی چون همسرایی ، فیلم دهه شصتیا ، چارچنگولی ، قصه پریا ، نارنجی پوش ، خفگی ، ستایش 2 و 3 ، چهار چرخ ، دست بالای دست ، دنیای گمشده و … را در مدرک هنری خود ثبت کرده می باشد.

ايفاي نقش های مورد علاقه امید علیمردانی

امید علیمردانی در این باره که بیشتر دوست دارد چه ايفاي نقش هایی را ایفا کند گفته می باشد : یکی مساله که وجود دارد این می باشد که اندیشه می کنند بیشتر باید از کوتاه قامتان بلند عزم برای کار های طنز استفاده شود. در حالی که من کمتر ايفاي نقش های کمدین را دوست دارم و از ايفاي نقش های جدی بیشتر خوشم می آید و حتی در سریال های کمدین هم دوست دارم ايفاي نقش های جدی را بازی کنم.

ازدواج و زندگی خصوصی امید علیمردانی

این هنرمند مجرد می باشد و و هنوز ازدواج نکرده می باشد. در واقع تا اکنون هیچ عکسی از امید علیمردانی و همسرش منتشر نشده می باشد.

این هنرمند اصالتا اهل لواسان تهران می باشد و اطلاعاتی از پدر و مادر این هنرمند در معرض نیست.

امید علیمردانی و همسرش, قد امید علیمردانی, زندگی نامه امید علیمردانی

امید علمردانی در کنار جواد یساری

گزیده کاری امید علیمردانی در انتخاب ايفاي نقش

امید علیمردانی در این باره می گوید : بازی در تلویزیون را ترجیح می دهم چون بیشتر با آن دیده می شوم البته من صرفا برای دیده شدن بازی نمی کنم و به همین خاطر گزیده و با کارگردان های خوب و با تجربه کار می کنم.

اعتراض امید علیمردانی به بی توجهی به کوتاه قدان

امید علیمردانی درباره این که در سریال های تلویزیونی بیشتر چه ايفاي نقش هایی به او و افرادی که از لحاظ فیزیکی مشابه به او هستند داده اند گفت :یک مسئله این که اندیشه می کنند از کوتاه قدان تنها باید برای ايفاي نقش های طنز استفاده کرد و این در حالی می باشد که من به شخصه از ايفاي نقش های جدی بیشتر خوشم می آید و حتی دوست دارم در سریال ها کمدین هم ايفاي نقش های جدی داشته باشم .

او این دیدگاه را به کارگردانان نسبت داد و ابراز کرد بیشتر از این که نقص فیلمنامه نویس ها باشد کارگردانان انتخاب می کنند که چه کسی چه ايفاي نقش را داشته باشد و کارگردان بر اساس یک شخصیت می گوید که باید لودگی بیشتری در کار باشد تا مخاطب بیشتر بخندد. الته خدا را شکر می کنم که این دیدگاه چندین سال می باشد عوض شده می باشد و ايفاي نقش های جدی تری به ما پیشنهاد می شود.

همچنین این هنرمند به این موضوع اشاره کرد که بیشتر دوستان من آزار می شوند از ايفاي نقش هایی که به آنها داده می شود ، زیرا این ايفاي نقش ها بیشتر در حد یک شاگرد مغازه می باشد یا این که ايفاي نقش های زیر خط تنگدستی می باشد در حالی که به نظرم اشکالی ندارد که در ايفاي نقش های دیگری هم  جمله شود ، ايفاي نقش هایی که در واقعیت هم وجود داشته اند و دارند.

به عنوان مانند من دوستی دارم که در زمان دفاع مقدس به دلیل همین فیزیک بدنی توانسته می باشد به خاکریز بدخواه داخل شود و یا دوستی دارم که استاد دانشگاه می باشد. اما این ها در سریال ها دیده نمی شوند.

"بیوگرافی

تصویر امید علیمردانی در کنار احسان علیخانی

شایعاتی در خصوص فوت امید علیمردانی

در 7 شهریور 1398 اخبار رحلت امید علیمردانی بر تاثیر حادثه تصادف در سایت های مختلف درج شد. اما ساعاتی بعد از انتشار این اخبار امید علیمردانی هنرمند سریال ستایش با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود اخبار سلامتی خود را به همه طرفداران خود اعلام کرد و اخبار درگذشتش را که در رسانه ها منتشر شده بود را انکار کرد.

امید علیمردانی با انتشار ویدئو در کنار گنبد منور ابا عبدالله الحسین (ع) نوشت :

در کنار کربلای معلی هستم در کنار بارگاه آقا عبدالله الحسین (ع) ، متاسفانه شایعه ای از من پر شده می باشد که از راه این جمله خواستم بگویم حال بنده خوب می باشد.

تلاش امید علیمردانی در اینستاگرام

این هنرمند مشابه سایر هنرمندان دیگر در اینستاگرام تلاش دارد و در آن عکس ها ها و ویدئو های از خود و زندگی روزمره ش با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد. همچنین برخی از سکانس هایی که د آن ايفاي نقش داشته می باشد را نیز در ورقه خود قرار می دهد.

آلبوم تصاویر امید علیمردانی

تصویر امید علیمردانی, امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی

امید علیمردانی در کنار عوامل و دوستان پشت صحنه

امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی, عکس های امید علیمردانی

امید علیمردانی در کنار محمدرضا گلزار

تصویر امید علیمردانی, امید علیمردانی, بیوگرافی امید علیمردانی

امید علیمردانی و مصطفی زمانی