تاریخچه و خواص بستنی

در سال 1851 اولین کارخانه بستنی سازی در مریلند تأسیس شد.

بستنی، این غذای لذیذ و فوق العاده که قرن هاست به عنوان یک دسر لذیذ از آن استفاده می شود، به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی این کشور تبدیل شده است. اما این دسر خوشمزه و منجمد از کجا و چگونه دل همه را ربود و به سبدهای غذایی ما راه پیدا کرد؟ بیایید نگاهی به تاریخچه بستنی و خواص آن بیندازیم.

داستان بستنی.

تاریخچه بستنی به سال ها قبل برمی گردد، اولین نسخه بستنی قرن ها پیش در دسترس مردم قرار گرفت. در سال 1846 بستنی ماده ای سرد و شیرین بود که مانند خامه منجمد می شد و به صورت دستی و در مقادیر محدود تولید می شد و به سرعت در بین مردم رایج شد. در سال 1851 اولین کارخانه بستنی سازی در مریلند تأسیس شد. قبل از آن در اعیاد شاهنشاهی به جای بستنی از شیر سرد یا خامه سرد استفاده می شد. در ایران باستان شیره انگور را روی کاسه ای از برف می ریختند و به عنوان دسر می خوردند.

در واقع، بستنی از نوشیدنی ها به دست می آید و در واقع نوع منجمد آن است.در ابتدا فقط ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند زیرا یخ یک غذای سرد بود و در آن زمان نگهداری یخ سخت بود و فقط ثروتمندان تجهیزات داشتند.

ایتالیایی ها و فرانسوی ها شیرین کردن بستنی را به عهده گرفتند و از ترکیب میوه معروف استفاده کردند. بسیاری بر این باورند که تاریخچه بستنی به فرانسه برمی گردد و توسط اولین سرآشپز فرانسوی ساخته شد و دستور پخت آن را به آمریکا آورد.

بیشتر بخوانید:  خواص سویا

امروزه بستنی در همه فروشگاه ها و مغازه ها یافت می شود و همه می توانند این کار را انجام دهند و حتی فروشگاه هایی هستند که در تهیه و فروش بستنی به اشکال مختلف تخصص دارند. به لطف پیشرفت علم و فناوری، می توانید به راحتی در خانه و با کمک دستگاه بستنی ساز بستنی درست کنید.

آشنایی با تاریخچه بستنی,خواص بستنی

خوردن بستنی کافی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اکثر مردم بستنی دوست دارند و از طرفداران این غذای خوشمزه هستند. نکته مهم و سوال برانگیز این است که آیا این غذا برای بدن و سلامت ما مفید است یا خیر.

خوب است بدانید که ارزش غذایی و کالری بستنی شکلاتی 216 کالری در 100 گرم و ارزش غذایی و کالری بستنی 129 کالری در هر 100 گرم است.بستنی فواید خود را دارد اما به شرطی که در مصرف آن اعتدال داشته باشید و به آن معتاد نباشید و از خوردن یک تکه بستنی کوچک لذت ببرید. در واقع وقتی احساس می کنید انرژی شما کم شده است، می توانید با خوردن یک کاسه بستنی حال و هوای خود را تغییر دهید. اما خوردن بیش از حد آن مضرات زیادی برای شما خواهد داشت.

اما فواید بستنی چیست؟

وقتی به اندازه کافی بستنی بخورید و در مصرف آن زیاده روی نکنید، می تواند به کاهش وزن کمک کند. البته همانطور که گفتیم این تنها زمانی اتفاق می افتد که میزان غذا خوردن خود را کنترل کنید. وقتی غذای سرد می خورید، بدن کالری بیشتری می سوزاند و این به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص کدو تنبل

بستنی انرژی از دست رفته را به شما باز می گرداند، به همین دلیل می گویند وقتی احساس کمبود انرژی کردید، یک کاسه کوچک بستنی بخورید تا روحیه شما را شاد کند و انرژی خود را بازیابید.

از آنجایی که بستنی از شیر و خامه تهیه می شود، ویتامین، کلسیم، پروتئین و پتاسیم بدن شما را تامین می کند.حتی برخی از مطالعات نشان داده اند که بستنی خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

یک کاسه بستنی می تواند استرس شما را از بین ببرد و برای مدتی حال شما را بهتر کند. همچنین از آنجایی که بستنی حاوی کلسیم است، برای ساخت استخوان ها و تامین مواد معدنی استخوان ضروری است.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …