خاصیت های هویج

فواید هویج, فایده های هویج

برای تصفیه خون هفته ای یکبار آب میوه بنوشید.

هویج علاوه بر خوشمزه و شیرین بودن، همیشه در سالادها، آب میوه ها و سوپ ها استفاده می شود و برای سلامت کل بدن، پوست، چشم، دستگاه گوارش و دندان ها مفید است. پس اگر از عطر و طعم خاص هویج خوشتان نمی آید این مطلب را با ما بخوانید تا به دلیل فواید هویج به خوردن هویج علاقه مند شوید.

جوانی و شادابی پوست با هویج قابل انجام است. این غذا نه تنها برای اندام های بدن مفید است، بلکه در بهبود وضعیت پوست ما نیز موثر است.

هویج خام یا پخته، رنده شده یا پوره شده مهم نیست. راه های مختلفی برای گنجاندن هویج در رژیم غذایی روزانه وجود دارد. این غذای نارنجی رنگ سرشار از خواص باورنکردنی است که به سلامت بدن شما کمک می کند زیرا می تواند مشکلات بینایی، کم خونی، اسهال و غیره را برطرف کند. لازم به ذکر است که میزان تغذیه و کالری هویج خام 41 کالری در 100 گرم می باشد.

هویج جزئی از روده است!بیماری قلبی، اسهال، تهوع و…افتادگی زمانی رخ می دهد که روده نتواند آب را به خوبی جذب کند (یکی از خطرناک ترین مشکلات روده).یکی از راه های موثر برای حل این مشکل استفاده از هویج است. این غذا سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب کرده و از شدت اسهال می کاهد.

استفاده: استفاده از پوره هویج، آب هویج یا هویج خرد شده برای جلوگیری از روی اضافی موثر است.

هویج = چشم سالم!ضعف چشم، اشک، مشکلات بینایی و… با گذشت زمان، چشم ها ضعیف شده و گاهی اوقات به بیماری های داخلی مبتلا می شوند. به راحتی می توان گفت که هویج برای سلامت چشم مفید است. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین است که یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از شبکیه چشم محافظت کند و از دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند. در رفع نزدیک بینی و آب مروارید در مردان موثر است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه‌ ماهی فیله سوخاری

برای بهبود بینایی هر روز 300 میلی گرم هویج را با عصاره مزرعه مخلوط کرده و بخورید.

برای بهبود بینایی در شب، علاوه بر خوردن هویج، می توانید با نظر پزشک یا داروساز از مکمل های بتاکاروتن نیز استفاده کنید.

هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوست بسیار مفید است.این رژیم نه تنها برای اندام های داخلی موثر است، بلکه در بهبود وضعیت پوست نیز موثر است.زیرا سرشار از بتاکاروتن است که پیش ساز ویتامین A است.این آنتی اکسیدان از پیری سلول های پوست جلوگیری می کند. اگر به طور منظم در رژیم غذایی خود هویج مصرف کنید، در سلامت و پاکیزگی پوست خود کار بزرگی خواهید کرد.

سلامت چشم، مو و ناخن.

مواد مغذی موجود در این گیاه خوشمزه می تواند سلامت پوست، مو و ناخن را بهبود بخشد و تولید سلول های جدید در بدن را در کنار سم زدایی آن بهبود بخشد.

روش استفاده: هر زمان که هویج می خواهید استفاده کنید. هویج را در سالاد بشویید. آب میوه بنوشید. به طور خلاصه، از هر طریقی که می دانید، با خوردن هویج به سلامت بدن خود کمک کنید.

هویج یک مانع قدرتمند در برابر نور خورشید است. اشعه ماوراء بنفش خورشید به “اپیدرم” آسیب می رساند و گاهی باعث التهاب چشم ها می شود که معروف ترین نور خورشید است. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت و تقویت می کند. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.مصرف آب میوه پوست را برای نور خورشید آماده می کند

هویج راهی برای پیشگیری از کم خونی است و خوردن هویج برای کم خونی نسبی مفید است. هویج دارای خواص ضد کم خونی خفیف است زیرا به تولید گلبول های قرمز بیشتر کمک می کند.

نحوه استفاده از هویج در برنامه غذایی روزانه شما گنجانده شده است. فرقی نمی کند خام باشد، پخته، پوره یا آب هویج. در هر صورت هویج بخورید.

هویج دوست زنان یائسه است، گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و… در دوران یائسگی چنین مشکلاتی ظاهر می شود. اما این علائم را می توان با خوردن هویج به تعویق انداخت. زیرا هویج سرشار از آنتی اکسیدان است که به بدن در مبارزه با اکسیداسیون سلولی و پیری کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص میوه آش انگور یا اشنگور

روش مصرف به صورت پوره، خام، شیره و… توصیه می کنیم به طور مرتب هویج بخورید.

حتی اگر به هر شکلی از هویج استفاده کنید موثر است اما تحقیقات نشان داده است که خوردن هویج به شکل آب میوه بهتر و سریعتر می تواند به این خواص دست یابد.

خاصیت هویج,آشنایی با خاصیت های هویج

استفاده از هویج به شکل پوره، آب میوه یا هویج خرد شده برای جلوگیری از روی اضافی موثر است.

خواص هویج برای آقایان به گفته متخصصان خوردن هویج، دندان درد را درمان کرده و از بوی بد دهان جلوگیری می کند.

آیا می دانید چرا مردان باید هر روز علاوه بر سیب، هویج هم بخورند؟ هویج بیش از سایر گیاهان برای سلامت مردان اهمیت دارد.

اما چرا؟ بتاکاروتن موجود در هویج برای مردان بیشتر از آنچه فکر می کنید مفید است. به گفته متخصصان، هویج باید حداقل دو بار در هفته مصرف شود. مردان بالای 30 سال که تشکیل خانواده داده اند باید با دقت به خوردن هویج فکر کنند.

برای تصفیه خون هفته ای یکبار آب میوه بنوشید، برای بهبود کیفیت اسپرم هویج خام بخورید.

هویج انواع ناراحتی های معده را تسکین می دهد. برای کاهش کلسترول خون، هر شب بعد از شام یک لیوان آب میوه بنوشید.

هر روز هویج خام بخورید که حاوی ویتامین C است خوردن یک هویج در روز برای پیشگیری از سرطان ضروری است.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای کنترل انسولین افراد دیابتی باید هویج خام بخورند.

برای رفع ناراحتی های روده و جلوگیری از یبوست هویج مصرف کنید.

خواص هویج برای مردان, نحوه مصرف هویج

هویج خام یا رنده شده می تواند در التیام زخم یا بریدگی و التهاب موثر باشد.

خوردن هویج دارو است.

بتاکاروتن موجود در هویج

هویج منبع غنی اولین آنتی اکسیدان به نام بتاکاروتن است که می تواند در بدن به ویتامین A تبدیل شود و سلامت چشم را تضمین کند.

بیشتر بخوانید:  خواص آناناس

هضم.

هویج باعث افزایش تولید بزاق و تامین مواد معدنی ضروری در بدن می شود و ویتامین ها و آنزیم هایی را که برای هضم غذا در بدن استفاده می شود آزاد می کند. مصرف منظم هویج می تواند از زخم معده و اختلالات گوارشی جلوگیری کند.

عناصر قلیایی

هویج سرشار از عناصر قلیایی است و در پاکسازی بدن و تغذیه خون و متعادل کردن محیط اسیدی و قلیایی موثر است.

پتاسیم

این گیاه خوشمزه منبع عالی پتاسیم است که می تواند سطح سدیم را در بدن متعادل کند و منجر به تعادل فشار خون شود.

بهداشت دهان و دندان.

هویج میکروب هایی را که به دهان و دندان ها آسیب می رساند و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند را از بین می برد. به گفته متخصصان خوردن هویج، بیماری های معده را درمان می کند و از بوی بد دهان جلوگیری می کند.

جراحت

این غذای خام یا ریز آسیاب شده می تواند در التیام زخم یا بریدگی و التهاب موثر باشد.

غذای گیاهی

در میان غذاهایی که می خورید حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند، هویج حاوی ماده ای به نام فالکارینول است که می تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ و ارتقای سلامت روده کمک کند.

کاروتنوئیدها

هویج سرشار از کاروتنوئید است که می تواند قند خون را در بدن تنظیم کند.

فیبر

این گیاه ریشه ای غنی از فیبر نامحلول است که می تواند LDL را کاهش داده و HDL را افزایش دهد. این فرآیند در کمک به گردش خون و پیشگیری از بیماری قلبی موثر است. با تقویت سلامت قلب از بیماری های مرتبط با قلب جلوگیری می کند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …