خواص انجیر خشک

خواص انجیر خشک در بارداری,خواص انجیر خشک,انجیر خشک

یکی از خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی است.

فواید و خواص اصلی انجیر خشک.

یکی از فواید و خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی انجیر خشک است. یکی دیگر از ویژگی های انجیر خشک که می توان به آن اشاره کرد این است که می توان از انجیر خشک برای درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد. وجود گوگرد در انجیر خشک باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره سر می شود.

کالری و خواص انجیر خشک

انجیر خشک 5 برابر بیشتر از انجیر تازه کالری دارد. در هر 100 گرم انجیر خشک 249 کالری، 3.3 گرم پروتئین، 0.9 گرم چربی، 69 گرم کربوهیدرات و 5.6 گرم فیبر وجود دارد.

خواص درمانی انجیر خشک

انجیر خشک خواص زیادی دارد که می توان آن ها را توصیف کرد.

– جوشانده انجیر خشک عفونت های تنفسی، کلیه، ذات الریه، سرخک، مخملک و آبله را درمان می کند.

– از فواید و خواص انجیر خشک، جوشانده غلیظ انجیر خشک برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره گلو درد را برطرف می کند.

– از خواص انجیر خشک می توان گفت که انجیر خشک در درمان سوء هاضمه مفید است و انجیر خشک نیز مشکلات معده و معده را درمان می کند.

– از انجیر خشک برای رفع بوی بد دهان می توان استفاده کرد – از جمله داروهایی که از انجیر خشک به دست می آید، مخلوط انجیر خشک با عسل برای رفع زخم معده بسیار مفید است.

انجیر خشک بدن را تقویت می کند.

یکی از فواید و خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی این میوه است. به دلیل وجود آهن در انجیر خشک مصرف روزانه ده عدد انجیر خشک برای افرادی که مشکل خون رسانی در بدن دارند توصیه می شود. یک فرد ضعیف جسمی. خوردن انجیر خشک بسیار موثر است، حتی انجیر خشک برای بسیاری از مشکلات از جمله یبوست، معده، رفع تشنگی، بیماری های ریوی، تب، سرفه، اعصاب و درد سینه ناشی از کمبود ویتامین مفید است.

بیشتر بخوانید:  خواص آرد نخودچی

از خواص انجیر خشک می توان گفت که انجیر خشک چاق کننده، آرامش بخش و کاهش دهنده عصبانیت است. انجیر خشک برای بهبود درد و پرخاشگری سینه، تکرر ادرار مفید است و انجیر خشک نیز تقویت کننده کبد است. انجیر خشک با بادام و پسته باعث افزایش قدرت تفکر و تقویت بدن ضعیف می شود.

فواید انجیر خشک برای مبتلایان به کم خونی.

انجیر خشک حاوی مقدار زیادی آهن و ویتامین C است. ترکیب این دو ماده مغذی، انجیر خشک را به میوه‌ای فوق‌العاده برای کم خونی، به‌ویژه برای مبتلایان به کم‌خونی فقر آهن تبدیل کرده است.

از طرفی انجیر خشک به دلیل وجود قند زیاد باعث فعالیت سلول ها و تولید انرژی زیادی در بدن می شود که اغلب افراد غیر کم خون از این موضوع شکایت دارند. 50 درصد انجیر خشک را شکر تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های C، B، A است.

فواید و خواص انجیر خشک در درمان یبوست.

یکی از فواید انجیر خشک برای سلامتی این است که می توان از انجیر خشک برای درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد. در واقع انجیر خشک خیسانده در آب یا شیر موثرترین درمان یبوست است. فیبر موجود در انجیر خشک به حفظ حرکات روده سالم کمک می کند. این عمل از ازدحام جلوگیری می کند. برای درمان یبوست 10 عدد انجیر خشک را خوب بشویید و در ظرف آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.

خواص درمانی انجیر خشک,خواص انجیر خشک برای پوست,انجیر خشک

یکی از فواید و خواص انجیر خشک مفید بودن آن در درمان یبوست است.

داشتن موهای سالم با خوردن انجیر خشک، وجود گوگرد در انجیر خشک باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره سر می شود.

بیشتر بخوانید:  انواع خواص دارویی دال عدس

داشتن انجیر خشک برای تقویت حافظه خوردن انجیر خشک با پسته، بادام و گردو باعث تقویت حافظه و قدرت تفکر و تفکر می شود و برای تقویت حافظه جنین در رژیم غذایی زنان باردار گنجانده شده است.

انجیر خشک و سلامت دهان و دندان انجیر خشک دندان ها را سفید کرده و پلاک ها را از بین می برد و درد و التهاب لثه را تسکین می دهد.

خواص انجیر خشک برای رفع تنگی نفس انجیر خشک بیماری های تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس را بهبود می بخشد. با جوشاندن انجیر خشک در شیر شربتی به دست می آید که سینه و معده را نرم می کند و مالیدن آن گلو را نرم می کند 10 عدد انجیر خشک را در کمی آب بجوشانید تا شربت شود.

تقویت استخوان ها با انجیر خشک یکی از فواید و خواص انجیر خشک این است که انجیر خشک سرشار از کلسیم است. کلسیم برای تقویت استخوان ها نیز ضروری است. با افزایش مصرف کلسیم، استخوان‌ها قوی‌تر می‌شوند و خطر تحلیل استخوان یا ایجاد پوکی استخوان در سنین بالا کاهش می‌یابد. انجیر خشک نیز حاوی فسفر است. فسفر در تشکیل یا جوش خوردن استخوان پس از آسیب یا شکستگی موثر است.

خواص انجیر خشک برای زنان باردار انجیر خشک خواص زیادی برای زنان باردار دارد.انجیر خشک نه تنها از نظر ریزمغذی هایی مانند فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم به اندازه انجیر تازه خوب است، بلکه سرشار از امگا 3 است.امگا 3 یک نوع چربی بسیار مفید است که اغلب در ماهی سرد یا میگو یافت می شود و برای رشد جنین و جلوگیری از زایمان زودرس مفید است. بنابراین می توان گفت یکی از ویژگی های انجیر خشک برای زنان باردار، جلوگیری از زایمان زودرس آن است. انجیر خشک یکی از معدود میوه هایی است که امگا 3 زیادی دارد.منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  چندین خواص سس مایونز که نمی دانستید

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …