خواص آرد نخودچی

آرد نخود آردی است که از نخود فرآوری شده بدون نمک تهیه می شود.

خصوصیات آرد نخودچی

ارزش غذایی و کالری آرد نخودچی 387 کالری در 100 گرم است. در واقع ارزش غذایی یک سوم فنجان آرد نخودچی به اندازه یک قرص نان و غلات یا یک تکه گوشت (البته از نوع کم چرب) است و خوردن آن اگر برشته نشده باشد. و شور، برای افرادی که در جویدن لوبیا مشکل دارند توصیه می شود

آرد نخود آردی است که از نخود فرآوری شده بدون نمک تهیه می شود. آجیل ها را خرد یا آسیاب کنید و از صافی بسیار ریز صاف کنید تا صاف و یکدست شوند. از آرد نخود در پخت نیز استفاده می شود.

یکی از آردهایی که در آشپزی ایرانی استفاده می شود، آرد نخودچی است. آیا تا به حال فکر کرده اید که این آرد چه تفاوتی با دیگر آردها دارد و چه چیزی آن را خاص می کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نخود یکی از غذاهایی است که برای داشتن ترکیب پروتئینی بالا توصیه می شود.

در طبقه بندی غذایی، آرد نخود را حبوبات می دانند و از نخود تازه یا نخود بدون پوست و بدون نمک تهیه می شود.

این آرد عمدتاً در صنعت نانوایی استفاده می شود و تفاوت آن با سایر آردها از نظر مواد مغذی در نوع و اندازه گندم است.در ترکیب آرد برنج میزان آمیلوز و آمیلوپکتین برابر است در حالی که در آرد تهیه شده از حبوبات میزان آمیلوز بیشتر از آمیلوپکتین است و مایع داخل آن با حل شدن در آب ژلاتینی می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص آلو

جالب است بدانید که در طی فرآیند تصفیه، مقدار ویتامین B در آرد غلات کم می شود و در نتیجه ارزش غذایی آن کاهش می یابد، اما در آرد نخود به دلیل تصفیه نشدن، مقدار فیبر موجود در آن کاهش می یابد. نوعی فیبر که می تواند در آب حل شود، برای حفظ سلامتی ضروری است، پایدار است و مواد مغذی آن حفظ می شود.

جالب است بدانید ارزش غذایی یک سوم لیوان آرد نخودچی به اندازه یک نان و غلات یا یک گوشت (البته خیلی کم چرب) است و اگر برشته باشد و نه. شور، مناسب برای افرادی که در جویدن لوبیا مشکل دارند. ، توصیه شده. در این مواقع می توان به راحتی آرد نخود را با حبوبات جایگزین کرد و فرد با خوردن آن مواد مغذی مورد نیاز خود را به دست آورد. البته میزان مصرف با توجه به نیاز هر فرد و میزان انرژی در دسترس هر فرد متفاوت است.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …