خواص پاپ کورن

خاصیت پاپ کورن, خواص ذرت بو داده

پاپ کورن در مبارزه با پیری زودرس مفید است.

ذرت یا ذرت بوداده یکی از سالم ترین غذاها و منبع طبیعی ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که تاثیر مثبتی بر بدن دارد. در این مقاله فواید بسیاری از خوردن پاپ کورن را نوشته ایم که باید بدانید.

البته پاپ کورن یا پاپ کورن یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است. برای بسیاری از مردم، پاپ کورن در هنگام تماشای یک فیلم در سینما یا تماشای فوتبال یک غذای اصلی است. البته مادران زیادی هستند که پاپ کورن سالم را در خانه تهیه می کنند و در کنار خانواده می خورند. این دانه های سفید و تلخ بسیار خوشمزه و سریع آماده می شوند. بسیاری از مردم فکر می کنند که پاپ کورن ارزش غذایی ندارد و سالم نیست. با این حال، واقعیت این است که ذرت بو داده یکی از سالم ترین غذاها و منبع طبیعی ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که تأثیر مثبتی بر بدن دارد. متأسفانه اکثر مردم از خواص پاپ کورن اطلاعی ندارند و می خواهیم آن را بیشتر معرفی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

پاپ کورن تمام خوبی های غلات کامل را دارد. از آنجایی که پوسته پاپ کورن اصلی یک غلات کامل است، ذرت بو داده همچنین حاوی تمام خوبی های موجود در جوانه، سبوس و آندوسپرم یک دانه است.

کارشناسان دریافته اند که ذرت بو داده حاوی ویتامین های E، B، پروتئین، مواد معدنی، چربی های سالم، نشاسته و فیبر است. بنابراین، وقتی پاپ کورن می خورید، غلات کامل می خورید که بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند. لازم به ذکر است که محتوای غذایی و کالری پاپ کورن 387 کالری در هر 100 گرم است.

پاپ کورن برای دستگاه گوارش مفید است پاپ کورن از ذرت تهیه می شود که یک غذای 100% طبیعی است و حاوی فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که نقش مهمی در سیستم گوارش دارند. فیبر برای تنظیم حرکات روده و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست لازم است. علاوه بر این فیبر موجود در ذرت نفخ را کاهش می دهد. بنابراین شما با مواد غذایی مفید برای دستگاه گوارش سروکار دارید.

بیشتر بخوانید:  خواص آلو

زمان کمتری برای هضم پاپ کورن نیاز است یکی از مزایای پنهان پاپ کورن این است که زمان کمتری برای هضم این غذا صرف می شود. اگر پاپ کورن خود را در خانه درست کنید، می توانید بدون ادویه اضافی از تمام فواید آن بهره مند شوید.

سایر تنقلات، مانند شکلات تخته‌ای با فیبر بالا و غلات کامل را می‌توان با شکر شیرین کرد، اما یک کاسه پاپ کورن ساده طبیعی و سالم است.

پاپ کورن برای کنترل سطح کلسترول خون بسیار خوشمزه و آسان است. اما نباید فکر کنید که فاقد تغذیه است. این دانه های سفید کرکی از جمله غذاهای تنظیم کننده کلسترول خون به حساب می آیند. فیبر طبیعی موجود در آن شریان ها و سیاهرگ ها را تمیز می کند و چربی اضافی موجود در آنها را کاهش می دهد. به این ترتیب گردش خون خود را بهبود می بخشند. پاپ کورن تاثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی و مغزی را کاهش می دهد.

پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان یکی از بهترین راه ها برای مقابله با اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن است. پاپ کورن حاوی مقدار زیادی پلی فنول است که به عنوان عوامل آنتی اکسیدانی عمل می کند و خطر ابتلا به بیماری های دژنراتیو، پیری و سایر عوارض مرتبط را کاهش می دهد. اگر می خواهید از سلول های خود در برابر پیری زودرس محافظت کنید، می توانید روی پاپ کورن سالم حساب کنید.

پوسته ذرت بو داده سرشار از آنتی اکسیدان است.منظورمان پوست هایی است که معمولا بین دندان ها گیر می کنند و جویدن آنها سخت است! آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، پلی فنول نامیده می شوند

پاپ کورن حاوی مقدار زیادی پلی فنول است که به عنوان عوامل آنتی اکسیدانی عمل می کند که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بیماری های دژنراتیو، آسیب سلولی و روند پیری و سایر عوارض مرتبط را کاهش می دهد. اگر می خواهید از سلول های خود در برابر پیری زودرس محافظت کنید، می توانید روی پاپ کورن سالم حساب کنید. مفید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان نیز برای پیشگیری از سرطان شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید:  از برنج قهوه ای چه می دانید؟

تنها دلیلی که پاپ کورن آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به میوه دارد این است که آبی در آن وجود ندارد تا آنتی اکسیدان ها را کاهش دهد. پاپ کورن همچنین دارای آنتی اکسیدان دیگری به نام اسید فرولیک است که در غذاهایی مانند برنج، جو، لوبیا و غلات کامل یافت می شود.

پاپ کورن حاوی مقدار زیادی فیبر است که قند خون شما را کنترل می کند یکی دیگر از فواید پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است زیرا به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته می شود. و همانطور که می دانید فیبر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

پاپ کورن بدون قند افزوده می تواند یک میان وعده سالم برای افراد مبتلا به دیابت باشد که نیاز به کنترل قند خون دارند.در واقع، فیبر موجود در ذرت هنوز یکی از آنهاست. این فیبرها با متابولیسم بدن تداخل می کنند و به تنظیم قند خون و انسولین کمک می کنند.

خوردن مقدار مناسب فیبر می تواند کلسترول شما را کنترل کند و قند خون شما را کنترل کند. می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و بدن شما را سالم نگه دارد.

در مقایسه با سایر تنقلات، ذرت بو داده کم چربی است و به کاهش وزن کمک می کند.

از آنجایی که ذرت بو داده یکی از آن غذاهایی است که می توان آن را بدون هیچ افزودنی دیگری مصرف کرد، در نهایت کالری کمتری خواهد داشت. همچنین در مقایسه با سایر تنقلات مملو از پنیر و سایر چربی ها، چربی کمی دارد.

اما اگر ذرت بو داده شده در کره و طعم دهنده مصنوعی می خورید، ممکن است از مزایایی که می گویید بهره نبرید. پاپ کورن تهیه شده با حداقل ادویه ها یک میان وعده خوشمزه و سالم برای همیشه خواهد بود.

یک فنجان پاپ کورن فقط 30 کالری دارد. بنابراین می توانید بدون نگرانی از افزایش وزن از آن استفاده کنید.اگرچه نمی توان پاپ کورن را یک غذای معجزه آسا برای کاهش وزن نامید، اما می توانید آن را به عنوان یک مکمل غذایی سالم در نظر بگیرید.واقعیت این است که وزن خوردن باعث ترس و استرس در فرد می شود. خوردن ذرت بو داده در وعده های غذایی می تواند با این استرس و اختلالات غذایی بالقوه مبارزه کند. پاپ کورن ترشح هورمون معروف گرلین را تحریک می کند که با گرسنگی مبارزه می کند و احساس سیری ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  چرا ژله سفت نمیشود

ترکیبات دیورتیک پاپ کورن موجود در پاپ کورن برای کاهش فشار خون و کاهش احتباس آب در بدن مفید است. مصرف منظم این ماده غذایی حجم ادرار را افزایش می دهد و راه خوبی برای محافظت از سیستم ادراری در برابر عفونت به حساب می آید.

پاپ کورن برای مبارزه با پیری یکی از آنتی اکسیدان های پاپ کورن است. ویتامین E موجود در این ماده غذایی نقش مهمی در زیبایی پوست دارد. این مولکول های سالم آسیب اکسیداتیو ناشی از عملکرد آنتی اکسیدان ها را خنثی می کنند. در واقع رادیکال های آزاد که از طریق هوا و خوردن غذاهای ناسالم وارد بدن می شوند به سلول های سالم آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و وجود برخی بیماری های مزمن می شوند. خوشبختانه آنتی اکسیدان های موجود در ذرت بو داده می توانند از این روند جلوگیری کنند.

پاپ کورن برای مبارزه با سرطان، ترکیب غذایی پاپ کورن همیشه توسط دانشمندان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.ترکیب فنلی این ماده غذایی که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست، برای بدن مفید بوده و تاثیر مستقیمی در جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد دارد. در نتیجه از بروز بیماری های مزمن مانند سرطان و تشکیل تومورهای کوچک نیز جلوگیری می کنند.

توجه داشته باشید که تمامی خواص ذکر شده مختص پاپ کورنی است که به روش صحیح و سالم تهیه شده است. برای تهیه پاپ کورن سالم از روغن زیتون یا آفتابگردان استفاده کنید. زیرا این روغن ها آسان هضم می شوند و برای سلامتی مفید هستند. از مصرف کارامل، پنیر، کره، شکر یا نمک و غیره خودداری کنید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …