آشنایی با خواص میوه های قرمز

میوه های قرمز حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی، آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین A، پکتین، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین های گروه B، منیزیم و منگنز هستند.

آشنایی با خواص میوه های قرمز,درباره خواص میوه های قرمز

خوردن کرن بری می تواند از آسیب سلولی جلوگیری کند.

یکی از توصیه های مهم تغذیه ای که متخصصان تغذیه اغلب توصیه می کنند، استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه با رنگ های تیره تر است. هر چه میوه ها و سبزیجات تیره تر باشند، آنتی اکسیدان بیشتری دارند. در بین انواع میوه های رنگی، میوه های قرمز طعم مطبوع و خواص بی نظیری برای بدن دارند و می توانند برای ما یک غذای ضروری به حساب آیند.

میوه های قرمز حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی، آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین A، پکتین، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین های گروه B، منیزیم و منگنز هستند. با این مقدمه و در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های میوه قرمز می پردازیم.

سیب قرمز و نکات 5.

1. سیب قرمز منبع خوبی از مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین C، فیبر، ویتامین های گروه B و پتاسیم است.

2.3 فایده اصلی خوردن سیب قرمز وجود دارد. حفظ سلامت رگ های خونی، افزایش سطح آهن و محافظت از سلول های بدن در برابر انواع آسیب ها.

3. سیب قرمز به دلیل مقدار فیبر، 3 مزیت عالی دیگر دارد. از یبوست جلوگیری می کند، به کاهش وزن کمک می کند و خطر بیماری های گوارشی را کاهش می دهد.

4. سیب قرمز را نمی توان با مسواک زدن جایگزین کرد، اما جویدن این میوه باعث تحریک ترشح بزاق در دهان می شود و با کاهش سطح باکتری در دهان، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

5. سیب قرمز حاوی آنتی اکسیدان مهمی به نام کوئرستین است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند (به ویژه در مواقع استرس شدید). علاوه بر این، خطر ابتلا به آب مروارید را 10-15٪ کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  خواص و موارد مصرف کمبزه

کرن بری و نکات 5.

1. زغال اخته منبع خوبی از ویتامین C، فیبر، منگنز و ویتامین K است، اول از همه، این میوه به عنوان منبع آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شود که از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

2. زغال اخته بهترین میوه برای مبارزه با عفونت و عفونت مثانه است. ماده خاصی که در زغال اخته وجود دارد به نام «فنیل پراکسید» نقش مهمی در این زمینه دارد.

3.کرن بری حاوی اسید الاژیک است که می تواند با سرطان مبارزه کندخوردن این میوه می تواند کلسترول خون را کاهش دهد.

4. خوردن کرن بری می تواند از آسیب سلولی جلوگیری کرده و سلامت سلول های بدن را در سطح مطلوب حفظ کند. نوعی آنتی اکسیدان قوی به نام پروآنتوسیانیدین این کار مهم را انجام می دهد. این آنتی اکسیدان همچنین از تشکیل پلاک های مضر روی دندان ها جلوگیری می کند.

5. پس از چند ماه، مصرف منظم آب هندوانه می تواند هلیکوباکتر پیلوری را که باعث سرطان معده و زخم معده می شود، از بین ببرد.

انار و نکات 4.

1. انار منبع خوبی از فیبر، فولات، ویتامین C و ویتامین K است. این میوه مهم آنتی اکسیدان های قوی برای بدن فراهم می کند که از کلسترول در رگ های خونی جلوگیری می کند.

2. مهمترین ترکیب موجود در انار پونیکالاژین است که فواید مختلفی برای قلب و عروق دارد. خوردن انار علاوه بر کاهش کلسترول خون باعث کاهش فشار خون و تسریع روند تصلب شرایین می شود.

3. تحقیقات علمی نشان داده است که خوردن انار باعث کاهش تجمع پلاکت ها و کاهش طبیعی فشار خون می شود.این 2 عملکرد مهم در کنار هم از بیماری قلبی و سکته جلوگیری می کنند

بیشتر بخوانید:  فواید گوشت مرغ

4. خوردن انار از سرطان سینه، روده بزرگ، پروستات و خون پیشگیری می کند. علاوه بر این از تغییرات عروق خونی که در رشد تومورها موثر است جلوگیری می کند.

شاه توت و نکات 6.

1. شاه توت پادشاه غذاهای آنتی اکسیدان است. خوردن این میوه از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. مهمترین آنتی اکسیدان آن فلاونوئید نام دارد.

2. مصرف شاه توت شکنندگی DNA را کاهش می دهد و می تواند انسان را از روند پیری و سرطان محافظت کند. .

3. مصرف منظم شاه توت می تواند فشار خون را کاهش دهد. علاوه بر این، می تواند از کلسترول خون در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند و در نتیجه از بیماری قلبی جلوگیری کند.

4. شاه توت بر دیابت اثر دارد و علاوه بر کاهش سطح قند خون، حساسیت به انسولین را نیز بهبود می بخشد.

5. استفاده از این میوه خوشمزه مانند زغال اخته می تواند با عفونت های ادراری مبارزه کند و حتی نقش پیشگیرانه ای در این زمینه داشته باشد.

6.یکی دیگر از ویژگی های بلک بری کاهش آسیب عضلانی پس از فعالیت های ورزشی شدید است.

انگور قرمز و نکات 5.

1. انگور قرمز یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می خواهند کالری یا مصرف چربی را کاهش دهند. این میوه منبع خوبی از ویتامین K، مس و بسیاری از ویتامین های گروه B است.

2. خوردن انگور قرمز به دلیل ویتامین K موجود در آن می تواند در صورت نیاز به کاهش خون کمک کند. علاوه بر این، چون به جذب کلسیم کمک می کند، نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد.

بیشتر بخوانید:  ارزش تغذیه ای و فواید سلامتی گوشت غاز

3. انگور قرمز از بدن در برابر برخی بیماری ها به ویژه دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند. این عملکرد مهم ماده ای به نام رسوراترول را بر عهده دارد.

4. رسوراترول موجود در پوست و ریشه انگور دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد استروژنی است. این ماده مهم می تواند آنزیم هایی را در کبد فعال کند که مواد شیمیایی ناخواسته را از بدن دفع می کنند.

5. خوردن انگور قرمز آنتی اکسیدان های مهم و قدرتمندی را برای بدن فراهم می کند که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر این، انگور قرمز می تواند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند.

9 ویژگی کلی میوه های قرمز

1) خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

2) از بدن در برابر سرطان ریه و دهانه رحم محافظت می کند.

3) کاهش سرعت رشد تومور.

4) از بدن در برابر خطرات رادیکال های آزاد محافظت می کند.

5) از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

6) نقش موثر در کنترل فشار خون.

7) کاهش کلسترول بد (LDL).

8) مفاصل را برای جلوگیری از آرتروز تقویت می کند.

9) به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …