خیار مصری + خواص

خیار مصری یک گیاه میوه از خانواده کدو است.

این گیاه از خانواده کدو است که نام خود را مدیون گونه ای از خانواده برگ است. گیاه لوفا متعلق به مناطق گرم و مرطوب آمریکای جنوبی است و دارای نوعی اسفنج طبیعی است.

ویژگی های گیاه شناسی:

«خیار مصری» گیاهی میوه از خانواده کدو است. این گیاه یک ساله بومی آسیای جنوبی و جنوب شرقی است.

نام گونه ای از خانواده برگ است. گیاه لوفا متعلق به مناطق گرم و مرطوب آمریکای جنوبی است و دارای نوعی اسفنج طبیعی است.

گیاه لوفا به نام های توری، کشاتکی و لوفای گیاهی نیز شناخته می شود. گیاهی است بالارونده که غالباً روی داربست پهن می شود و برگ های آن به اندازه برگ گل ختمی و شبیه برگ های انگور و خیار است و پوشیده از کرک های ریز است و ساقه اصلی آن بلند و خرخر و گره های آن است. آنها زاویه ای هستند.

این گیاه میوه هایی به طول 30 سانتی متر و زرد روشن دارد که بسیار شبیه به خیار معمولی است. 6-5 ماه پس از کاشت، گلهای درشت زرد رنگ خیار مانند ظاهر می شود، میوه به رنگ سبز تیره و خالدار، دوکی مانند در وسط و از دو طرف باریک است.قطر آن از 2 تا 3 سانتی متر و طول آن از 30 تا 100 سانتی متر است.دانه های آن در برخی گونه ها سیاه و در برخی دیگر کرم است.

در برخی موارد طول میوه ها به 60 سانتی متر می رسد. میوه های رسیده فیبری و قهوه ای رنگ هستند.

خواص خیار مصری,خیار مصری

میوه لوفا (خیار مصری) مقوی، قی آور، مدر و ملین است.

جزئیات کشت خیار مصری

این گیاه یک گیاه دشت گرمسیری است که در ارتفاعات تا 1000 متر یافت می شود. همچنین می تواند در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل رشد کند تا زمانی که فصل رشد آن 4 ماه یا بیشتر باشد.

در مناطقی که دمای روزانه سالانه در محدوده 23-27 درجه سانتیگراد است، اما می تواند 10-38 درجه سانتیگراد را تحمل کند، بهترین رشد را دارد.

میانگین بارندگی سالانه در محدوده 1200-2000 میلی متر را ترجیح می دهد، اما بارندگی 300-3000 میلی متر را تحمل می کند.

در مناطقی که باران زیاد می بارد باعث کاهش برداشت می شود. آفتاب کامل را ترجیح می دهد.

بیشتر بخوانید:  چندین نکته برای پخت لازانیای خوش طعم

خیار مصری گیاهی مقاوم است، این گیاه در خاک فقیر رشد می کند، اما میوه آن در خاک نسبتا حاصلخیز بهترین رشد را دارد.

خیار مصری زمانی که در خاکی با زهکشی خوب و دارای مواد آلی بالا کاشته شود، بیشترین محصول را دارد.

گیاهان می توانند اولین محصول میوه نابالغ را ظرف 2 ماه پس از کاشت تولید کنند.رسیدن میوه های رسیده 3 تا 4 ماه طول می کشد. حداکثر عملکرد 30-40 تن در هکتار یا 20-25 میوه در هر بوته ثبت شده است. گرده افشانی دستی گلهای ماده در صبح می تواند عملکرد را افزایش دهد.

لوفا گیاهی کوهستانی است که ساقه آن به زمین می افتد یا به گیاهان دیگر می چسبد.

این گیاه منبع اصلی اسفنج یا برس پوستی است که به طور گسترده برای پاکسازی بدن استفاده می شود. این گیاه گاهی اوقات برای غذا استفاده می شود و دارای طیف وسیعی از داروهای سنتی است. اغلب در مناطق گرمسیری جهان کشت می شود.

آشنایی با خواص خیار مصری, خواص لوفا

خیار مصری برای رفع مشکلات دهان و دندان و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

زیستگاه لوفا (خیار مصری):

خیار مصری گیاهی وحشی نیست و احتمالاً بومی هندوستان بوده است، اما مدت زیادی است که کشت شده است که منشأ آن نامشخص است.

ارزش غذایی لوفا:

خیار مصری زمانی که هنوز کوچک و کمتر از 12 سانتی متر طول دارد و هنوز سبز است یکی از سبزیجات خوب به حساب می آید.

هر 100 گرم از میوه این گیاه حاوی 56 کیلوژول (13 کیلو کالری) انرژی، 1434 گرم کربوهیدرات، 5.17 گرم شکر، 2.9 گرم فیبر، 0.34 گرم چربی، 066 گرم پروتئین، 260 واحد بین المللی ویتامین A، 4 درصد ویتامین B1 (تیامین)، 4 درصد ویتامین B2 (ریبوفلاوین) 2 درصد (0.26 میلی گرم) ویتامین نیاسین 8 درصد (0.099 میلی گرم) 3 درصد ویتامین B6 (12 میکروگرم) ویتامین B9 7 درصد (5.7 میلی گرم) ویتامین C 2٪ (0.24 میلی گرم) ویتامین E 2٪ (1.7 میکروگرم) ویتامین K 9 میلی گرم کلسیم، 36 میلی گرم آهن، 20 میلی گرم منیزیم، 31 میلی گرم فسفر، 453 میلی گرم، 21 میلی گرم سدیم، 0.17 میلی گرم روی.

کاربرد لوفا,لوفا چیست

خیار مصری مسکنی است که خونریزی را کنترل کرده و باعث بهبودی می شود.

بیشتر بخوانید:  چه جوری تلخی زیتون را بگیریم

خواص خیار مصری:

این گیاه برای رفع مشکلات دهان و دندان و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است. از لوفا برای رفع مشکلات سینوسی نیز استفاده می شود. برخی افراد از این گیاه برای درمان دردهای عضلانی، آرتریت و درد قفسه سینه استفاده می کنند.

این گیاه مقوی، قی آور، مدر و ملین است و برای درمان آسم، بیماری های پوستی و بزرگی طحال مفید است.

خیار مصری مسکنی است که خونریزی را کنترل کرده و باعث بهبودی می شود.

گردش خون را بهبود می بخشد و عمدتا بر ریه ها، کبد و معده تاثیر می گذارد.

میوه های آن ضد کرم، ضد نفخ، ملین، تصفیه کننده و خلط آور است و برای تب، سیفلیس، تومور و برونشیت مفید است.

از این میوه ها برای درمان روماتیسم، درد قفسه سینه، کمردرد، اورکیت، خونریزی داخلی، بواسیر، خونریزی داخلی و افزایش شیردهی استفاده می شود.

از روغن دانه خیار مصری برای درمان جذام و بیماری های پوستی نیز استفاده می شود.

استفاده خارجی از دانه های خیار مصری برای زونا و جوش استفاده می شود.

گردو به عنوان یک اسفنج ساینده در مراقبت از پوست برای حذف پوست مرده و تحریک گردش خون محیطی استفاده می شود.

میوه های لطیف این گیاه را می توان به صورت خام یا به صورت آبگوشت کدو تنبل مصرف کرد، در حالی که برگ ها، ساقه ها، جوانه ها و حتی گل ها را می توان بعد از مدتی به صورت بخارپز میل کرد. دانه ها را می توان برشته و برشته کرد یا برای استخراج روغن فشار داد.

از گل های زرد درشت این گیاه گاهی به عنوان تزئین استفاده می شود.

ماساژ ملایم لوفا بر روی پوست در هنگام استحمام باعث چربی سوزی بافت های چربی می شود به طوری که ماساژ ده دقیقه ای این گیاه به اندازه نیم ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​چربی بدن را می سوزاند.

اسفنج لوفا کاملاً منشا گیاهی دارد و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مصنوعی است.یکی از کاربردهای اصلی آن استفاده از آن به عنوان حوله حمام یا پد پاک کننده صورت است.حمام و ماساژ با این فیبر لایه بردار بسیار آرامش بخش و همچنین لذت بخش است. همچنین پوست را صاف و سفت، براق می کند و خون رسانی بهتری را فراهم می کند. پدهای صورت یا ورقه های لوفای لایه بردار صرف نظر از طرح های مختلف، کاربرد و نگهداری یکسانی دارند.

درباره ی خیار مصری, کاشت خیار مصری

از گیاه خیار مصری برای تهیه اسفنج و الیاف نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  نحوه پاک کردن کنگر

استفاده های دیگر

میوه رسیده خشک می شود و فیبر باقی مانده به عنوان برس پوست برای شستشو استفاده می شود.

اسفنج ها از سفید کردن میوه های رسیده در آب جاری برای حذف پوست و دانه ها ساخته می شوند. از این میوه خشک برای ساخت وسایلی مانند پد برای تمیز کردن ظروف، گلدان و غیره نیز استفاده می شود. فیلترها، جداول فردی؛ قالب؛ اسفنج صندل; از مواد جاذب استفاده می شود و …

اسفنج لوفا همچنین برای تمیز کردن ظروف شیشه ای، ظروف و سایر ظروف آشپزخانه استفاده می شود. اسفنج لوفا برای تمیز کردن مواد غذایی از سطح ظروف حساس به خط و خش مانند تفلون و چدن مناسب است.

کاربردهای صنعتی:

میوه های جوان آن مانند خیار به صورت خام و سبز مصرف می شود و اغلب برای این منظور در مناطق گرمسیری آسیا کشت می شود.میوه های رسیده سرشار از فیبر و غیرقابل خوردن هستند و به عنوان شوینده یا فیبر در حمام یا برای شستن ظروف استفاده می شوند. این میوه در بین چینی ها و ویتنامی ها بسیار محبوب است. و در برخی مناطق به آن «بامیه چینی» نیز می گویند.

لوفا در صنایع دستی، آرایشی، ارتوپدی، محصولات مراقبت از پوست، طراحی داخلی ساختمان، عایق صدا و حرارت، مواد اولیه ساخت تجهیزات مراقبت از بدن، صابون سازی و … کاربرد دارد.

از این گیاه برای تهیه اسفنج و فیبر نیز استفاده می شود.

خیار مصری,کاربرد خیار مصری

روش کاشت خیار مصری از طریق بذر انجام می شود

روش کاشت خیار مصری:

می توان آن را با بذر در گلدان کاشت. هنگام کاشت در ظروف، 2 تا 3 بذر را در هر ظرف خیس کنید، پس از جوانه زنی آنها را در زمین بکارید تا رشد کنند و میوه دهند.

.

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …