افراط در مصرف آجیل

آجیل را می توان به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی پرچرب، کلوچه ها و کیک ها استفاده کرد.

در شب عید وقتی وارد کیک فروشی می شوید با انواع آجیل روبرو می شوید که عبارتند از:

1- آجیل شور: این نوع آجیل شامل پسته، کدو تنبل، آجیل ژاپنی، بادام، فندق و بادام هندی است. این نوع آجیل رایج ترین و پرطرفدارترین نوع آجیل در ایام نوروز است.

2- آجیل شیرین: این آجیل شامل گردو، کشمش، توت خشک، فندق، پسته، بادام و بادام هندی است. اگرچه این نوع آجیل نسبت به سایر آجیل ها در ایام نوروز چندان مرغوب نیست، اما وجود دانه های گیاهی در این ترکیب مزیت بزرگی محسوب می شود.

3- آجیل چهار دانه: این مغزها شامل بادام، پسته، فندق و گردو است.

4- بادام زمینی: برخی تصور می کنند وجود بادام زمینی حتی اگر کوچک باشد در کنار بشقاب بادام زمینی بزرگ یا سر سفره هفت سین برای صاحب خانه مفید است، به همین دلیل مقداری از این را تهیه کنید. نوع مهره آجیل مشکل گشا ترکیبی از فندق، پسته، بادام، توت خشک، کشمش، گردو و بادام هندی است.

5- بادام زمینی به سلیقه خودش: همه ما برای خرید بادام زمینی انتخاب متفاوتی داریم و این روش خودمان است. یعنی هرچقدر که بخواهیم آجیل بخریم و با سلیقه خودمان ترکیب کنیم.در میان انواع آجیل، پسته اغلب مورد پسند مصرف کنندگان قرار می گیرد و پس از آن گردو، بادام، بادام هندی و فندق قرار دارند.

6- آجیل خارج از کشور: در حال حاضر آجیل های هندی، تایلندی و ژاپنی در آجیل فروشی ها و خشکبار فروشی ها یافت می شود که به دلیل رنگ و طعم تند، مشتریان را به خود جلب کرده است. در این نوع آجیل انواع ماکارونی، ذرت، بادام زمینی و لوبیا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با روش پخت ماهی

به نظر شما بادام زمینی خوب است یا بد؟

مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم آجیل را در رژیم غذایی خود قرار می دهند از سلامت قلب بهتری نسبت به سایر افراد برخوردارند. آجیل یکی از بهترین منابع پروتئین و منبع فیبر، آهن، منیزیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، سلنیوم و روی است. آجیل سرشار از چربی های سالم است که مهمترین آنها امگا 3 است. لازم به ذکر است که بیشتر چربی موجود در آجیل غیراشباع است. بادام زمینی یکی از بهترین غذاها برای کودکان محسوب می شود.

مغز پس از ورود به بدن و هیجان، خستگی را برطرف می کند، سینوزیت را کاهش می دهد و قدرت مغز را افزایش می دهد.می توان با گنجاندن مغز در انواع غذاها، اهمیت این ماده غذایی را برای رشد مغز افزایش داد.

آجیل منبع خوبی از مواد مغذی است و به افراد کمک می کند تا در اطراف حرکت کنند.

آجیل را می توان به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی پرچرب، کلوچه ها و کیک ها استفاده کرد.

انواع آجیل.

گردو: گردو یکی از منابع خوب امگا 3 است که جایگزین خوبی برای افرادی است که نمی توانند ماهی بگیرند و عملکرد قلب را بهبود می بخشد. این روزها در کاسه بادام زمینی عید نوروز ایرانی جای آن نیست.

آجیل دارای کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین A و چندین نوع ویتامین B است و منبع خوبی برای انرژی برای کودکان و بزرگسالان است.

پسته: پسته همچنین از بیماری هایی مانند سرطان پیشگیری می کند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در پسته باعث تقویت استخوان ها، تقویت بینایی، کمک به سیستم عصبی و قلب و تصفیه کننده خون می شود. خوردن پسته به کاهش استرس کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص کدو حلوایی

ارزش غذایی پسته در مقایسه با مغزها و منابع پروتئینی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ و حبوبات مهم و قابل تامل است.در موارد کم خونی ناشی از فقر آهن، خوردن مغز پسته نیز بسیار مفید است.

فندق: فندق سرشار از فیبر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین E است. فندق بسیار مقوی و لذیذ است و در برخی غذاها استفاده می شود.

بادام: بادام سرشار از کلسیم است و به همین دلیل خوردن آن می تواند نقش مهمی در رشد استخوان ها، پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت دندان ها داشته باشد.

بادام نقش پیشگیری کننده در انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ و پروستات دارد. آنتی اکسیدان های موجود در بادام از تخریب دیواره های سلولی جلوگیری می کند و این گونه است که بادام در ایجاد سرطان نقش دارد.

کدو تنبل: این دانه ها سبز روشن هستند و می توان آنها را به صورت خام یا بو داده مصرف کرد. تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین، آهن، روی و فسفر است.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …