بیوگرافی داستین هافمن بازیگر هالیوود

داستین هافمن,بیوگرافی داستین هافمن,زندگینامه داستین هافمن

زندگی‌نامه و تصویرها های داستین هافمن

داستین هافمن یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین هنرمندان زمان سینما در ۲ ژانر کمدین و درام به حساب می‌آید و همانند هنرمندان ممتاز هم نسل خود مثل آل پاچینو، رابرت دنیرو و مارلون براندو همیشه همیشگی می باشد.

خلاصه ای از بیوگرافی داستین هافمن

نام اصلی: داستین لی هافمن

زمان تولد: 8 اوت 1937

موقعیت تولد: لس آنجلس آمریکا

حوزه تلاش: بازیگری

زندگی‌نامه داستین هافمن

داستین هافمن با نام کامل داستین لی هافمن هنرپیشه آمریکایی و برنده پاداش اسکار  در 8 اوت 1937 در لس آنجلس، آمریکا زاده شد. او بیش‌تر به خاطر ایفای ايفاي نقش‌های ناقهرمان و شخصیت‌های صدمه‌پذیر در دنیای سینما شناخته می‌شود.

داستین هافمن یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین هنرمندان زمان سینما در ۲ ژانر کمدین و درام به حساب می‌آید و همانند هنرمندان ممتاز هم نسل خود مثل آل پاچینو، رابرت دنیرو و مارلون براندو همیشه همیشگی می باشد.

مادرش لیلیان هافمن هنرپیشه تئاتر و پدرش هری هافمن به عنوان طرح‌ریز مبلمان و خیاط در کمپانی کلمبیا کار می‌ کردند. او یک برادر بزرگتر به نام رونالد هافمن دارد که وکیل و اقتصاد دان می باشد.

زمان مدرسه ی داستین هافمن

بیوگرافی داستین هافمن,زندگینامه داستین هافمن,تصاویر داستین هافمن

داستین هافمن در مدرسه بازیگری پازادنا تحصیل کرد

هافمن در ابتدا برای پزشکی درس خواند اما پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به شغل‌های مختلفی مثل دستیاری روان‌پزشکی، پیش‌خدمتی، کاسه‌شوری، تایپیستی و روزنامه‌فروشی پرداخت تا اینکه به هنرستان موسیقی و هنر لس‌آنجلس آمریکا راه یافت.

یکی از تفریحی‌های داستین در مدرسه موسیقی بود. او نواختن پیانو را فرا گرفت و پس از آسوده التحصیلی به کالج سنتا مانیکا و دانشکده هنر داخل شد. اما از آنجاییکه این کالج بیشتر دوران را به بازیگری اختصاص می‌داد نه موسیقی از آنجا بیرون آمد. سپس به کالج موسیقی لس آنجلس رفت اما به دلیل کمبود کلاس‌های بازیگری از آنجا هم خارج شد.

این ستاره آینده در مدرسه بازیگری پازادنا تحصیل کرد و در صحنه‌های نمایش نیویورک حضور یافت. سپس متوجه شد که مهارت‌های اولیه بازیگری را دارا نیست. او دوباره تحصیل کرد. این بار در آموزشگاه فیلم و تاتر لی استرازبرگ که مریلین مونرو، مارلون براندو و شخصیت‌های معروف دیگر در آن تحصیل کرده بودند.

زندگی خصوصی داستین هافمن 

بیوگرافی داستین هافمن,زندگینامه داستین هافمن,داستین هافمن و همسرش

داستین هافمن و همسرش لیزا هافمن

داستین هافمن در سال‌های جوانی چندان موردعلاقه زنان نبود. تنها پس از حضور در فیلم‌ها بود که توجه زنان به او جلب شد. این هنرمند مدتی با مدل آلمانی ورا ون لندروف که تبار روسی داشت و خواننده آمریکایی بتی کلی رابطه داشت.

هافمن در سال ۱۹۶۹ با آن بیرن بالرین ازدواج کرد و فرزند آن از ازدواج قبلی‌اش را به سرپرستی گرفت، دختری به نام کارینا. این زوج دختر دیگری به نام جنا نیز به دنیا آوردند. پس از شش سال آن تصمیم گرفت به صحنه رقص بازگردد و داستین که مجبور بود از بچه‌ها نگهداری کند فیلم نامه‌های زیاد خوبی را رد کرد. در عملکرد بین آن‌ها مشکلاتی به وجود آمد و در سال ۱۹۸۰ از هم سوا شدند.

سپس داستین در اکتبر 1980 با لیزا هافمن ازدواج کرد، حاصل این ازدواج 4 فرزند به نام های جیکوب ادوارد زاده سال 1981، ربکا لیلیان زاده سال 1983، ماکسول جفری زاده سال 1884 و الکساندرا لیدیا زاده سال 1987 می باشند. هافمن همچنین دارای دو نوه می باشد.

جیکوب هافمن پسر بزرگ او هنرمند، نویسنده و کارگردان هالیوودی می باشد.

داستین هافمن در سال 2013 به بیماری سرطان گرفتار شد اما توانست با عمل عمل بر این بیماری غلبه کند.

مدرک هنری داستین هافمن

تصاویر داستین هافمن,عکس های داستین هافمن,فیلم های داستین هافمن

فیلم دانش آموخته سرآغاز آوازه و شهرت هافمن بود

داستین هافمن در ابتدا تلاش های هنری به دلیل علاقه به موسیقی در یک مدرسه موسیقی ثبت نام کرد ولی دیری نپایید که از آنجا بیرون آمد و به سمت بازیگری گرایش پیدا کرد.

بعد از مدتی رهسپار نیویورک شد و پس از گذراندن دوران ای سخت و پر مشقت توانست ايفاي نقش های کوچکی را در نمایش های تلویزیونی بدست آورد. داستین هافمن در تئاتر برادوی پیروزی های خوبی کسب کرد. بطوری که مایک نیکولز کارگردان آمریکایی پس از دیدن یکی از ايفاي نقش های او از او برای بازی در ايفاي نقش اول فیلم دانش آموخته / گراجوئت 1967 دعوت کرد. داستین هافمن توانست آن ايفاي نقش را با مهارت و ظرافتی قابل تحسین ایفا کند و این سر ابتدا آوازه و شهرت هافمن بود .

داستین هافمن ۳۰ ساله در فیلم دانش آموخته ايفاي نقش جوانی احساساتی و سر به هوا به نام بن برادوک را بازی می‌کرد که پس از آسوده‌التحصیلی از دانشگاه، به اصرار خانواده متمول و اعیانش مجبور به ازدواج می‌شود. تصمیمی که در نهایت به تصادفاً مضحک و خنده دار اما جسورانه و پیروزی‌آمیز ختم می‌شود.

دانش‌آموخته در آن سال، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرد و امروزه به عنوان بیست و یکمین فیلم پرفروش زمان سینما بر حسب نرخ تورم شناخته می‌شود.

شهرت داستین هافمن

فیلم های داستین هافمن,فیلم مرد بارانی داستین هافمن,داستین هافمن در پاپیون

داستین هافمن یکی از برترین هنرمندان زمان به شمار می رود

داستین هافمن که یکی از برترین هنرمندان زمان به شمار می رود، اولین تحسین منتقدان را برای بازی در نمایشنامۀ “خوب” دریافت کرد و برای آن برندۀ جایزۀ جهانی تئاتر و جایزۀ دراما دسک شد. این پیروزی خیلی زود با بازی پیروزی آمیز او در ايفاي نقش بنجامین برادک، شخصیت اصلی فیلم “دانش آموخته ” (1967)، ادامه پیدا کرد.

از آن پس، حرفۀ او بیشتر بر سینما متمرکز شد و به طور پراکنده در تلویزیون و صحنه نیز بازی کرد. مهم ترین فیلم های داستین هافمن عبارتند از: “کابوی نیمه شب”، “بزرگ مرد کوچک”، “سگ های پوشالی”، “پاپیون”، “لنی”، “دوندۀ ماراتن”، “پایان مردان رئیس جمهور”، “کرامر علیه کرامر”، “توتسی”، “مرد بارانی”، “هوک” و “سگ را بجنبان”. اولین تجربۀ کارگردانی او به سال 2012 و فیلم “کوارتت” بر می گردد.

دهه هشتاد دهه ی گوناگون و درخشان برای داستین هافمن

فیلم مرد بارانی داستین هافمن,داستین هافمن در پاپیون,فیلم کریمر علیه کریمر

داستین هافمن برنده پاداش اسکار برای فیلم کریمر علیه کریمر

سال ۱۹۷۹ داستین هافمن با حضور در فیلم کریمر علیه کریمر توانست اولین پاداش اسکار بازیگری خود را بدست آورد. فیلم نیز جوایز مهمی چون پاداش اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را تصاحب کرد.

دهۀ 80 برای هافمن سرشار از پیروزی‌ های سینمایی بود. او در سال 1982 در فیلم زیاد پرفروش “توتسی” ساختۀ سیدنی پولاک حضوری خاطره انگیز داشت و توانست در کنار نامزدی ايفاي نقش اول جایزۀ اسکار، دو جایزۀ معتبر گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کند.

“مرد بارانی” ساختۀ بری لوینسون دیگر فیلم مطرح داستین هافمن در این دهه می باشد که بیشتر جوایز معتبر سینمایی از جمله اسکار ايفاي نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد. این فیلم نیز همچون “دانش‌آموخته” و “کرامر علیه کرامر” لقب پرفروش ترین فیلم سال را از آن خود کرد.

داستین هافمن برای بازی در فیلم بزرگ مرد کوچک توانست نام خود را در کتاب رکورد های گینس به عنوان تنها بازیگری که شخصیتی را از 17 سالگی تا 121 سالگی به تصویر کشیده، ثبت کند.

از تلاش کم تا برگشت به هالیوود

زندگینامه داستین هافمن,تصاویر داستین هافمن,عکس های داستین هافمن

داستین ‌هافمن دو پاداش اسکار در مدرک خود دارد

داستین ‌هافمن که دو پاداش اسکار در مدرک دارد، در دو دهه اخیر ارتباطی با اسکار و نامزدی‌هایش نداشت اما اکنون به نظر می‌رسد بتواند با بازی در نقشی تاثیرگذار در کمدین «قصه‌های میروویتس» ساخته نوآ باوم‌باخ بار دیگر در فضا اسکار مطرح شود.

داستین هافمن در این فیلم در ايفاي نقش ‌هارولد میروویتس بازی کرده که مجسمه‌سازی مشهور و پدری می باشد که با وجود پسرانش دانی با بازی آدام سندلر و متیو با بازی بن استیلر و دخترش جین با بازی الیزابت مارول، باید نگاهی به زندگی و کارش بیندازد.

جوایز و افتخارات داستین هافمن

داستین هافمن ۷ بار کاندیدای دریافت اسکار شده و ۲ بار این پاداش را به خاطر بازی در فیلم‌های کریمر علیه کریمر و مرد بارانی تصاحب کرده می باشد.

همچنین از دیگر افتخارات سینمایی داستین هافمن طی چهار دهه بازیگری می‌توان به ۳ پاداش بهترین هنرمند مرد از بافتا انگلستان، خرس طلای افتخاری جشنواره برلین (۱۹۸۹)، سزار افتخاری از اسکار سینمای فرانسه (۲۰۰۹)، چهار پاداش بهترین هنرمند مرد از قدیمی‌ترین جوایز فیلم ایتالیا، دوربین طلای سینمای آلمان برای یک سن دستاورد شغلی (۲۰۰۳)، ۵ پاداش بهترین هنرمند مرد از گلدن گلوب آمریکا، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز(۱۹۹۶) و نشان ملی هنر و ادبیات فرانسه (۲۰۰۹) اشاره کرد.

هافمن در سال ۱۹۹۷ پاداش افتخاری گلدن گلاب و در سال ۱۹۹۹ پاداش یک سن دستاورد بنیاد فیلم آمریکا را نیز از آن خود کرد.

لیست برخی از فیلم های داستین هافمن

 دانش آموخته (۱۹۶۷)  کابوی نیمه شب (۱۹۶۹)  بزرگ مرد کوچک (۱۹۷۰)
 سگ‌های پوشالی (۱۹۷۱) لنی (۱۹۷۴) کریمر علیه کریمر (۱۹۷۹)
 توتسی (۱۹۸۲) مرد بارانی (۱۹۸۸) دیک تریسی (۱۹۹۰)
 خفتگان (۱۹۹۶)  در جستجوی ناکجاآباد (۲۰۰۴)  ملاقات با فاکرها (۲۰۰۴)
 فروشگاه عجیب آقای مگوریوم (۲۰۰۷)  فاکرهای کوچک (۲۰۱۰) سرآشپز (۲۰۱۴)
 ترانه نام‌ها (۲۰۱۸) قصه های مایروویتز (2017)

آلبوم تصاویر داستین هافمن

عکس های داستین هافمن,فیلم مرد بارانی داستین هافمن,داستین هافمن در پاپیون

داستین هافمن در سال ۱۹۹۷ پاداش افتخاری گلدن گلاب را از آن خود کرد

داستین هافمن در نقش معلول,داستین هافمن,بیوگرافی داستین هافمن

داستین هافمن در سال ۱۹۹۹ پاداش یک سن دستاورد بنیاد فیلم آمریکا را گرفت

داستین هافمن,بیوگرافی داستین هافمن,فیلم های داستین هافمن

تصاویر داستین هافمن در اینستاگرام

زندگینامه داستین هافمن,بیوگرافی داستین هافمن,فیلم های داستین هافمن

داستین هافمن ۷ بار کاندیدای دریافت اسکار شده می باشد