بیوگرافی یلماز اردوغان بازیگر و کارگردان ترک

فيلم يلماز اردوغان, زندگی نامه یلماز اردوغان, عکس یلماز

يلماز اردوغان کارگردان، هنرپیشه و شاعر

یلماز اردوغان زاده سال 1967 در شهر حکاری کارگردان ، هنرپیشه و شاعری با اصالت کرد می باشد. او که فیلم های زیادی در مدرک اش دارد از سال 1995 پرکاری هنری خود را آغاز کرد. در ادامه این هنرپیشه معروف ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

خلاصه ای از زندگی‌نامه یلماز اردوغان

نام اصلی : یلماز اردوغان

زمان تولد : 4 نوامبر 1976

مکان تولد : حکاری ، ترکیه

پرکاری : هنرمند ، کارگردان و شاعر

زمان آغاز پرکاری : 1995

زندگی‌نامه یلماز اردوغان:

یلماز اردوغان که یکی از بهترین هنرمندان ترکی محسوب می شود ریشه کرد دارد. او در سال 1976 زاده شده و بیش از 30 سال هست که به صورت پیشه ای پرکاری کرده هست. او علاوه بر اینه هنرمند درجه یکی هست ، نویسنده ، صداپیشه و کارگردان موفقی نیز می باشد.

عکس های يلماز اردوغان, يلماز اردوغان در فیلم فصل کرگدن, يلماز اردوغان

زندگی نامه یلماز

از مشهور ترین کار های او می توان به “ارگانیزه ایشلر 1 و 2” و همچنین ویزونتله اشاره کرده که کارگردانی هر دوی آن ها بر عهده خودش بوده هست.

یلماز اردوغان به دلیل اینکه در فیلم های کمدین بینهایت پیروز عمل کرده هست حال او یک کمدی معروف ترکیه نیز محسوب می شود. علاوه بر فیلم او توانسته شخصیت طنزش را در کتاب هایش نیز به نمایش بگذارد.

از عمده ترین دلیل شناخت این هنرمند ترکی توسط ایرانی ها بازی در فیلم فصل کرگدن بود که در ان فیلم هنرمند پیشکسوت شناخته شده ایرانی بعنی بهروز وثوقی ایفای نقش بازي كردن کرد.

یلماز اردوغان در زمان 11 نوامبر 1994 مرکز فرهنگی بشیکتاش را راه اندازی کرد.

تحصیل و خانوده یلماز اردوغان

پدر یلماز ، ناظم اردوغان و مادرش سهیلا اردوغان نام دارد. برادر بزرگ تر او مصطفی رقصنده مشهور ترکی هست و خواهرش نیز خواننده می باشد.

يلماز اردوغان, بیوگرافی يلماز اردوغان, فيلم يلماز اردوغان

تصویر ایلماز اردوغان با همسرش

یلماز زمان دبستان و دبیرستان را در شهر انکارا گذراند پس از آن داخل دانشگاه فنی استانبول در شاخه مهندسی عمران شد.

او به هراه دوستش در یک منزل مجردی در استانبول تحصیل می کردند اما بعد ها یلماز اردوغان دانشگاه را رها کرد و داخل تئاتر فرحان شنسوی شد.

اغاز پرکاری های سینمایی یلماز اردوغان

پرکاری پیشه ای اردوغان در سینما به فیلمی به نام “سیابند و هجو” مرتبط هست. این فیلم کردی – ترکی محصولی در سال 1991 میلادی بود. یلماز بعد از آن در سال 2001 فیلم معروف ویزیونتله را کارگردانی کرد. او در این فیلم به عنوان هنرمند نیز ایفای نقش بازي كردن کرد.

بعد ها در سال 2004 نسخه دوم همین فیلم را با هنرمندان کمدین معروفی مشابه دمت اکباع و تولگا چویک ادامه داد.

یکی دیگر از فیلم های سینمایی معروف یلماز اردوغان ارگانیزه ایشلر بود که در سال 2005 اکران شد. او در این فیلم به همراه جم ییلماز حضور داشت و دست برقضا نقش بازي كردن اصلی را نیز ایفا می کرد. همچینن کارگردانی این فیلم نیز بر عهده خودش بود.

يلماز اردوغان, بیوگرافی يلماز اردوغان, فيلم يلماز اردوغان

فیلم ارگانیزه ایشلر 3 با هنرنمایی یلماز اردوغان

در سال 2009 فیلم “زندگی خوش” با کارگردانی و بازیگری خودش ساخت. سپس از سال 2010 الی 2012 در فیلم های “روزی روزگاری در اناتولی” ، “این ها تحرک های فیلی هستند” و فیلم “فصل کرگدن” نیز ایفای نقش بازي كردن کرد.

یکی از دلایلی که سبب شد این هنرمند بین ایرانی ها نیز معروفیت پیدا کنید ، همکاری با بهروز وثوقی بود. در این فیلم علاوه بر بهروز وثوقی ، هنرمند مشهور ایتالیایی به نام مونیکا بلوچی نیز ایفای نقش بازي كردن می کرد.

توسط بهمن قبادی کارگردانی شد.

يلماز اردوغان

یلمار اردوغان به همراه بهروز وثوقی در فیلم فصل کرگدن ایفای نقش بازي كردن کرده هست

در سال 2013 پروژه بعدی یلماز اردوغان رقم خورد. این پروژه فیلم رویای پروانه بود که در ان هنرمندان معروفی مشابه کیوانچ تاتلیتوغ نیز حضور داشته هست. کارگردانی این فیلم نیز بر عهده یلماز اردوغان بود.

از آثار دیگر این هنرمند پایان عیار ترکی می توان به فیلم “آب شناس” در سال 2014 و فیلم های “هشت ثانیه” و “برایم قصه توصیف نکن” در سال 2015 اشاره کرد.

همچنین در سال 2016 فیلم “سیب های ترش” به کارگردانی یلماز ساخته شد و پس از آن فیلم ارگانیزه ایشلر 2 در سال 2018 از اثار اخیر یلماز اردوغان به شما می آید.

در فیلم ارگانیزه ایشلر 2 هنرمندان بزرگ ترکی مشابه کیوانچ تاتلیتوغ و بنسو سورال حضور دارند.

فیلم های تلویزیونی یلماز اردوغان

اردوغان یک هنرمند فعالی هست که در تلوزیون نیز اثار به جا مانده ای ثبت کرده هست. 2 مورد از فیلم های تلوزیونی معروف یلماز “آنگونه می شود” و “یک تئاتر دمت” می باشد که برای سالیان سال ادامه داشته هست. نویسندگی این فیلم ها بر عهده یلماز بوده هست.

تئاتر و نمایش های طنز یلماز

ییلماز در سریال روزگارانی در چوکوروا, یلماز اردوغان و همسرش, عکس های يلماز اردوغان

یلماز اردوغان در تئاتر

یلماز اردوغان علاوه بر پرکاری پیشه ای اش در سینما و تلویزیون در چند تئاتر نیز حضور داشته هست که به شکل استاد هنرمندان از او یاد می شود. او در نمایش “تو کرم شب تاب دیده ای؟”نقش بازي كردن نویسنده و کارگردان را بر عهده داشت.

همچنین از سال 2008 یک نمایش طنز به نام “تحرک های خیلی زیبا” نیز در لیست نقش بازي كردن های یلماز اردوغان ثبت شده هست که فصل دوم این نمایش از سال 2019 آغاز شد و ادامه یافت.

نمایش “تحرک های خیلی زیبا” به صورت بخت های کوتاه از تلوزیون ترکیه نیز پخش می شود.

جوایز یلماز اردوغان

فعالت های بی نظیر و گسترده یلماز اردوغان سبب شد او در این 30 سال جوایز مهمی را از آن خود کند. او در سال 2009 پاداش بهترین سریال کمدین – در سال 2001 پاداش بهترین هنرمند مرد – و در سال 2014 پاداش پروانه طلایی را به عنوان بهترین هنرمند مکمل مرد را از آن خود کرده هست.

فيلم يلماز اردوغان, زندگی نامه یلماز اردوغان, عکس یلماز

یلماز اردوغان توانسته هست جوایز و افتخارات زیادی برای خود کسب کند

تاسیس مرکز فرهنگی بشیکتاش توسط یلماز

یلماز در سال 1994 به همراه نجاتی اکپینار موسسه ای فرهنگی به نام بشیکتاش با مخفف BKM راه اندازی کرد. هدف از تاسیس این مرکز هنری پروژه های متفاوتی بود که به هراه تیمش ارائه می داد.

اولین کار قانونی بشیکتاش در سال 1995 اتفاق افتاد. در ان سال نمایش Otagargara را به انجام در آورد که 464 بار روی صحنه حاضر شد و قریب به 550 هزار نفر ان را نظاره کردند.

BKM تا کنون پرکاری های بسیاری در تلوزیون و سینما و همچنین صحنه های نمایش داشته هست که برنامه مشهور “گولدور گولدور شو” نیز در این مرکز فرهنگی ساخته شد.

یلماز اردوغان نویسنده هست

همانطور که قبلا هم گفتیم یلماز یک هنرمند پایان عیار هست. او در زمینه کتاب نیز توانسته کتاب های طنزی مشابه “فانتزی های فریشتاه” تالیف کند و همچنین از کتاب های شعر او می توان به “حقیقت ها رویا هستند و رویاهایم حقیقی” و “فهمیدم” اشاره کرد.

ازدواج های ناموفق یلماز اردوغان

یلماز در سال 1993 با صنم اکتار ازدواج کرد. حاصل این ازدواج فرزندی به نام برفین بود. برفین در سال 1996 زاده شد اما دو سال پس از تولد فرزندش یعنی 1998 اردوغان از همسرش سوا شد.

عکس های يلماز اردوغان, يلماز اردوغان در فیلم فصل کرگدن, يلماز اردوغان

تصویر یلماز اردوغان

ازدواج دوم یلماز اردوغان در سال 2006 با بلچیم بلگین اتفاق افتاد. در این ازدواج نیز یلماز صاحب فرزندی به نام رودین شد که در سال 2010 زاده شد. بعد ها در سال 2018 یلماز از همسر دومش نیز سوا شد.

پرکاری یلماز اردوغان در شبکه های اجتماعی

یلماز اردوغان با اینکه هنرمند مشهور و شناخته شده ای هست اما در فضای مجازی و ورقه اینستاگرامش پرکاری آنچنانی ندارد. او با اینکه پرکاری زیادی نسبت به سایر هنرمند ها و اینفلوئنسر ها ندارد اما با این وجود چند صد هزار نفر دنبال کننده دارد.

آلبوم تصاویر یلماز اردوغان

يلماز اردوغان در فیلم فصل کرگدن, يلماز اردوغان, بیوگرافی يلماز اردوغان

یلماز اردوغان در کنار گروهی از دوستان و همکاران

 يلماز اردوغان در فیلم فصل کرگدن, يلماز اردوغان, بیوگرافی يلماز اردوغان