خواص نان جو و سبوس

سبوس یکی از مهم ترین راه های درمان یبوست است.

جو یکی از غلات مفید برای بدن است و با توجه به ارزش غذایی آن یک غذای کامل به حساب می آید. جو یکی از پرمصرف ترین غلات در جهان است که در اشکال و طعم های مختلف و دارای خواص بی شماری است. اما نان جو کهنه و معروف چه خاصیتی دارد؟

نان جو از زمان های قدیم در دسترس بوده و غذای اصلی گلادیاتورهای رومی به شمار می رفته است و به همین دلیل به آنها Hordiri می گفتند که به معنی نان جو خواران است. ارزش غذایی و محتوای کالری نان جو سیاه برابر با 250 کالری در 100 گرم است.

سبوس یکی از غنی ترین منابع فیبر و الیاف گیاهی است. به همین دلیل با افزایش حجم مدفوع با یبوست و بیماری روده بزرگ مبارزه می کند. در سبزیجات دو نوع فیبر محلول و نامحلول وجود دارد و سبوس گندم یکی از فیبرهای نامحلول است که برای پیشگیری از یبوست و سایر بیماری های روده بزرگ استفاده می شود. سبوس یکی از مهم ترین راه های درمان یبوست است.پیشگیری از یبوست به ما کمک می کند از هموروئید، دیورتیکولیت، سرطان روده بزرگ، شقاق، فیستول، شقاق معده و بیماری های گوارشی جلوگیری کنیم.

از آنجایی که سبوس یک غذای چاق کننده محسوب می شود و آب بدن را جذب می کند، استفاده از آب و آب فراوان همراه با آن توصیه می شود. سبوس جو و برنج از فیبرهای نامحلول هستند که تاثیر مثبتی در کاهش کلسترول خون دارند.

آشنایی با خواص نان جو و سبوس,خواص نان جو و سبوس

سبوس جو و برنج از فیبرهای نامحلول هستند که تاثیر مثبتی در کاهش کلسترول خون دارند.

بیشتر بخوانید:  قالب کمربندی چیست؟ چگونگی استفاده و کاربرد قالب کمربندی

ویژگی های نان جو سبوس دار.

تحقیقات نشان داده است که نان جو از نظر سلامت و تندرستی ارزش بالایی دارد و به همین دلیل مورد بررسی قرار گرفته است.

نان جو دو برابر نان گندم فیبر دارد. حدود 4 گرم فیبر در 100 گرم نان جو. نان جو به دلیل داشتن فیبر زیاد برای بیماران دیابتی مفید است و می تواند از این طریق قسمت زیادی از فیبر لازم را در رژیم غذایی روزانه خود تامین کند.

از طرفی نان جو به دلیل فیبر بالایی که دارد نسبت به نان گندم سیر کننده تر است و اکثر افرادی که می خواهند لاغر شوند از نان جو در برنامه غذایی خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال از دیگر خواص نان جو می توان گفت که این ماده دارای چندین ویتامین B است و به همین دلیل در ایجاد سرگرمی موثر است. برای بیماران فشار خون نیز ضروری است.

لازم به ذکر است که نان جو به دلیل تغذیه ای که دارد نباید زیاده روی کرد و از مقدار نان مصرفی در روز بیشتر نشود. همچنین به دلیل گلوتن موجود در این نان مصرف آن به افراد مبتلا به سلیاک توصیه نمی شود.

در خرید نان جو توجه داشته باشید که این نان کاملا پف کرده و طلایی است و طعم چندان خوبی ندارد و اگر تا زمانی که پفک را مشاهده نکردید با نان مسطح که روی آن سبزی بود برخورد کردید می دانید که نان از آرد تهیه شده است.گندم برشته شده و به عنوان نان جو به شما فروخته می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص تره

همانطور که قبلاً گفتیم یکی از مهمترین خواص نان جو خاصیت ضد التهابی و ضد یبوست آن است، اما از دیگر خواص نان جو می توان به جلوگیری از سفیدی مو، رفع ضعف استخوان های کودک اشاره کرد. و فواید کم خونی کلسترول

توصیه محققان استفاده از جو دوسر و آرد کامل به جای نان و نان باگت است که نان هایی با کالری بالا و ارزش غذایی پایین هستند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …