علت و زمان خوردن هندوانه

فواید خوردن هندوانه,بهترین زمان خوردن هندوانه

خوردن میوه های یخ زده مانند هندوانه در تابستان یکی از بهترین گزینه هاست.

در فصل گرما و هوا و بین افطار تا سحر، به خصوص گرمازدگان به غذا و نوشیدنی هایی نیاز دارند که بدنشان را خنک کند و از جمله بهترین آنها هندوانه است.

چرا و چه زمانی هندوانه بخوریم؟

فواید خوردن هندوانه.

با توجه به خواص درمانی این میوه و توصیه به خوردن آن در روزه داری سوالی در این باره مطرح شد که برای یافتن پاسخ با دکتر دکتر به گفت و گو نشستیم. سید مهدی میرغضنفری، فیزیولوژیست و عضو دانشگاهی. کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش

هندوانه و دفع گرما از بدن.

اکثر افراد زمانی که گرمای هوا از داخل بدن یا از قسمت‌هایی از بدن مانند دست‌ها، پاها، سر و صورت شروع می‌شود یا ترشحات ریه‌ها گرمای زیادی دارد، احساس گرما و التهاب می‌کنند، بنابراین گاهی اوقات آنها باید آن را انجام دهند. دوش بگیرید، سرد شوید یا پاهای خود را در آب سرد خیس کنید.افزایش دمای بدن در فصل گرما به خصوص در گرمازدگان عوارضی مانند خارش و سوزش پوست، جوش و لک، خشکی بدن و خلط ایجاد می کند که تشنگی شدید و یبوست را به دنبال دارد. باعث تجزیه مخاط، خونریزی مخاطی مانند افزایش خونریزی بینی می شود

در این صورت خوردن هندوانه و کاهو همه این حالات را درمان می کند و به دلیل رطوبت زیاد و سرما به سرعت دمای بدن را کاهش می دهد و مصرف آن به ویژه در روزهای روزه داری مفید است.-غذاهای مصادف با هوای گرم و خشک، در ساعات بعد از صرف غذا. . .

بیشتر بخوانید:  خواص فوق العاده ماهی قزل آلا برای سلامتی

علاوه بر این، هندوانه می تواند از سختی صفرا که در دمای گرم بیشتر است جلوگیری کند و اگر پوست، سفیدی چشم یا زبان در برخی افراد زرد باشد (این علائم نشانه اسهال است) یعنی هندوانه می تواند از بروز اسهال جلوگیری کند یا به خلاص شدن از شر سنگ های صفراوی و سنگ های ریه که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می برند کمک کند.

درمان سوزش سر دل با هندوانه.

افراد با طبع گرم و خشک و ادرار ریز و غلیظ نسبت به کسانی که طبیعت سرد و مرطوب دارند از هندوانه سود بیشتری می برند. برخی از مشکلات سیستم ادراری و تشکیل سنگ یا برداشتن سنگ های موجود با افزایش حجم ادرار کاهش می یابد.هندوانه به دلیل خاصیت ادرارآوری برای افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند نیز مفید است و می تواند تحریکاتی را که اغلب در رگ ها یا مثانه در دوره های پریود ایجاد می شود، درمان کند. تابستان گرم و گرم.

در زنان، بیماری قلبی بیشتر است که اغلب به اشتباه به عنوان بیماری ادراری تشخیص داده می شود. در این صورت رنگ ادرار زرد و لیمویی می شود و آزمایش نشان می دهد که فرد سالم و عاری از عفونت است و مصرف آنتی بیوتیک فایده ای ندارد. این افراد با خوردن هندوانه می توانند التهاب و به اصطلاح التهاب رگ های خونی را بدون دارو بهبود بخشند و به خنک شدن بدن کمک کنند.

پاکسازی تخمه هندوانه و مثانه.

برای افزایش اثر ادرارآوری هندوانه یک هندوانه کوچک را در قابلمه ریخته و کمی آب در آن بریزید و درب آن را محکم ببندید و روی شعله ملایم بگذارید تا پخته شود و بعد از آن. خنک، روزانه بنوشید از چند وعده غذایی استفاده کنید. اگر مثانه و کلیه دارای رسوبات و مواد زائد یا سنگ باشد، به این ترتیب تمیز می شود و خطر ابتلا به سنگ کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:  خواص و نحوه مصرف کاهوی رادیکیو

هندوانه را با غذا نخورید.

معده برای هضم غذا به گرما نیاز دارد و نباید آن را با غذای خشک یا بلافاصله با میوه های سرد و آبدار مانند هندوانه، کاهو، خیار و … خورد. استفاده شده.این غذاها با کاهش دمای معده باعث می شوند که فرد دچار سوء هاضمه، ترشی و نفخ شود و غذا مدت بیشتری در معده بماند و از شفابخشی و تغذیه هندوانه فرد بهره مند شود. تا چه اندازه.

همچنین از آنجایی که هندوانه خاصیت خنک کنندگی دارد، خوردن بیش از حد آن با سرماخوردگی و مواد ترش مانند ترشی (سرکه) یا ماست و شیر عوارض بدی مانند معده و سرماخوردگی را به همراه خواهد داشت.

بهترین زمان برای خوردن هندوانه.

بهتر است هندوانه بین وعده های غذایی مصرف شود و خوردن این میوه با معده خالی یا بلافاصله بعد از ورزش توصیه نمی شود. باید بدانید زمانی که فرد خالی و ناشتا است دمای معده کمی افزایش می یابد.

خوردن زیاد غذای سرد در روزه داری باعث سردی و ضعف عضلات معده می شود و به کبد آسیب می رساند و جوش می آورد و سردی و سوء هاضمه را به دنبال دارد.

هندوانه خوب باید نرم و لطیف و بدون ریشه در داخل بدن خوراکی خود باشد و اگر رنگی از زرد تا قرمز دارد طعم شیرینی داشته باشد.

شب ها هندوانه بخورید.

خوردن میوه های یخ زده مانند هندوانه در تابستان یکی از بهترین گزینه هاست.

با توجه به ادرارآور بودن هندوانه، خوردن آن در صبح با افزایش ادرار در روزهای گرم و طولانی باعث کم‌آبی و تشنگی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  روغن کانولا چیست؟ + خواص

بهترین زمان خوردن این میوه در روزه داری بعد از افطار تا زمان خواب است و چون هندوانه رطوبت بدن را زیاد می کند به کاهش غلظت خون کمک می کند و با افزایش آب خون خون رقیق و رقیق می شود. . . و خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی به ویژه در ایام روزه داری توصیه می شود.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …