لعاب دار کردن غذاها و انواع خورش

لعاب دار کردن انواع خورش, لعاب دار کردن غذاها, ترفند های طلایی جهت لعاب دار کردن خورش ها

ترفند های طلایی برای لعاب دار کردن خورش ها

یکی از معضلاتی که بعضی از ما با اقسام خورشت داریم لعاب انداختن آن هست. بعضی اوقات نمی دانیم چرا غذای ما لعاب ندارد. در این مطلب بیتوته با راه حل هایی برای این کار آورده ایم. با ما همراه باشید.

لعاب دار کردن خورش قیمه

خورش قیمه از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی هست که بیشتر اشخاص مزه و طعم آن را دوست دارند. از نکاتی که باید برای تهیه خورش قیمه به آن توجه کنید این هست که لیموعمانی امکان دارد رنگ خورش را تیره و طعم آن را تلخ کند. برای پیشگیری از این کار لیمو‌ها را سوا بپزید و نیم ساعت پیش از سرو خورش آنها را به خورش قیمه افزایش کنید. یکی دیگر از راههای جا افتادن خورش قیمه این هست که به جز رب، گوجه رنده شده را هم به خورش در حال پخت بیفزایید و هیچ وقت از رب انار یا نارنج به عنوان چاشنی استفاده نکنید چون سبب تیره شدن رنگ خورش قیمه می‌شوند.

لعاب دار کردن انواع خورش, لعاب دار کردن غذاها,برای لعاب انداختن خورشت چه کار کنیم

لعاب دار کردن انواع خورش

جا افتادن و لعاب دار شدن خورش بادمجان

خورش بادمجان یکی از خوش طعم ترین خورش‌ها هست که اکثر افراد آن را دوست دارند. این خورش را می‌توانید با مرغ یا گوشت آماده کنید. بادمجان آن نیز تازه باشد قطعا خورش را خوشمزه ‎تر می‌کند.

یکی از راهکارهای جا افتادن خورش بادمجان این هست که برای خوش‌رنگ شدن آن چند رقم گوجه فرنگی را قطعه قطعه کرده یا با رنده درشت رنده بزنید و با مقداری رب در روغن داغ‌کردن دهید و بعد از افزودن زردچوبه به خورش افزایش کنید، این ترکیب سبب طعم و عطر فوق العاده ای در خورش شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  روش های دم کردن زعفران

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید خرید بادمجان هست سعی کنید بادمجان‌هایی با پوست کاملا مشکی و دارای کلاهک کشیده را انتخاب کنید که شیرین‌تر هستند و بعد از پوست کندن آنها را در آب نمک غلیظ  بگذارید تا تلخی آنها کشیده شود.

لعاب دار شدن خورش کرفس

خورش کرفس یکی از خورش‌های خوشمزه هست که چنانچه خوب جا بیافتد مزه فوق العاده ای دارد. مهم‌ترین نکته در تهیه خورش کرفس این هست که از کرفس‌های نازک و جوان برای پخت آن استفاده کنید. بعضی از کرفس‌ها مثل لوبیا نخ‌هایی دارند که باید موعد خرد کردن آنها را سوا کنید. یکی دیگر از راه های جا افتادن خورش کرفس این هست یک قطعه گوشت چربی‌دار به آن افزایش کنید. همین طور باید بدانید که سبزی‌های این خورش باید پیش از خرد کردن کاملا خشک شوند وگرنه هنگام پخت له خواهند شد.

لعاب دار کردن انواع خورش, لعاب دار کردن غذاها, ترفند های طلایی جهت لعاب دار کردن خورش ها

ترفند های طلایی سمت لعاب دار کردن خورش ها

لعاب دار شدن خورشت فسنجان

خورشت فسنجان غذایی متعلق به نواحی شمالی ایران هست. در این غذا که پخت آن نیز با گوشت و هم مرغ انجام می‌شود استفاده از گردو و رب انار مرغوب خیلی اثرگذار هست. خورشت فسنجان که اغلب با برنج سرو می‌شود یک غذای چرب هست که دوستداران بسیاری را در میان مردم دارد و پخت آن با سه طعم ترش، شیرین و ملس رایج هست.

لعاب دار کردن انواع خورش, لعاب دار کردن غذاها, فوت‌وفن‌های جا افتادن خورش

قلق‌های جا افتادن خورش

نکات کلی مهم سمت لعاب دار کردن خورشت

حرارت خورش را کم کنید. چنانچه خورش  در طول دوران معمولی پخت و پز به اندازه کافی لعاب دار نشود، حرارت شعله را کم کنید تا آرام آرام بجوشد و غلیظ شود. توجه کنید که در این مدت درب کاسه را نگذارید.

بیشتر بخوانید:  خواص کلم بوک چوی + غذا با بوک چوی

چنانچه خورش بیش از اندازه غلیظ شد، هیچ نگران نشوید. قدری آب افزایش کنید تا خورش کمی رقیق شود.

 

مطلب پیشنهادی

خواص ماست

از خواص ماست چه می دانید ؟ دوستی با خواص ماست: ماست 1 محصول لبنی هست …