بیوگرافی خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی,بیوگرافی خیام وقار کاشانی,زندگی نامه خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی ضمن تحصیل در دانشگاه مدتی عضو هیئت امنای انجمن نمایش در کاشان و مسئول روابط عمومی بود .

چکیده از از زندگی‌نامه خیام وقار کاشانی
نام: خیام وقار کاشانی
زمان تولد: 1360
تحصیلی: لیسانس بازیگری
زمینه پرکاری: تئاتر – بازیگری
وضعیت تاهل: متاهل
فرزند: باران

زندگی‌نامه خیام وقار کاشانی
خیام وقار کاشانی هنرمند جوان ایرانی متولد ۱ مرداد ۱۳۶۰ می باشد. او دارای لیسانس بازیگری از دانشکده هنر و معماری می باشد. خیام وقار کاشانی متولد کاشان می باشد. او در خانواده پنج نفره بزرگ شده و دارای یک برادر و یک خواهرمی باشد. خیام وقار سالها پیش ازدواج کرده و دارای یک دختر به نام باران می باشد.

خیام وقار کاشانی,بیوگرافی خیام وقار کاشانی,تصاویر خیام وقار کاشانی

عکس ها های خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی برای ارتقا کار و پیشه اش از کاشان به تهران مهاجرت نمود و سالن تئاتری به نام باران را سمت انجام پرکاری های هنری تأسیس کرد. او از آن پس به طور جدی تئاتر را ادامه داد و در چند جشنواره کارهایش مورد توجه قرار گرفت.

خیام وقار کاشانی,بیوگرافی خیام وقار کاشانی,فرزند وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی و دخترش باران

بخشی از مصاحبه خیام وقار کاشانی
از چه زمانی داخل میدان تئاتر شدید؟
من زاده شهر کاشان هستم و از سال 76 کار تئاتر را از آنجا ابتدا کردم و سال 79 داخل دانشگاه شدم در واقع پیش از این که داخل دانشگاه شوم پرکاری مستمری در تئاتر داشتم، جوان و پر انرژی بودم جشنواره برپا می کردیم حتی مدتی عضو هیئت امنای انجمن نمایش در کاشان بودم و زمانی هم مسئول روابط عمومی شدم. سالهای76 و 79 سالهای خيلي خوبی برای من بود و به وضوح می توان گفت که تئاتر در آن سال ها به ویژه در کاشان روزهای خوبی را سپری می کرد.

هنگامی که از کاشان به تهران آمدید از کجا ابتدا و داخل میدان پیشه ای تئاتر شدید؟

من سال 79 با قبولی دانشگاه در شاخه بازیگری داخل تهران شدم البته پیش از سال 79 هم در کاشان 8 کار داشتم که اجرای عموم رفته بود و آرام آرام جذب گروههای تئاتر شدم و اولین کارهایم با هادی مرزبان بود که در ان کارهای ازدحام من هم جز سیاه لشکرهایی بودم که میرفتم و میامدم. پس از مدتی مدیر صحنه و دستیار صحنه هادی مرزبان شدم و همینطوری ادامه دادم.

ورود به میدان پیشه ای در تهران کار سختی بود؟
خيلي دشوار بود و اندیشه میکردیم در کاشان برای خودمان کسی هستیم ولی هنگامی که تهران آمدم گویی قطره ای بودم در بین اقیانوس و خيلي باید دست و پا میزدیم که به حق هم خیلی کوشش کردم و با افتخار میگویم که از همان سیاه لشکری ابتدا کردم و آرام آرام دیگر اساتید کارهایمان را دیدند و در آن دوران بيش ترین کارهایم با کارگردانهایی چون هادی مرزبان، فرزانه کابلی، سهراب سلیمی بود.

خیام وقار کاشانی,مصاحبه با خیام وقار کاشانی,تصاویر خیام وقار کاشانی

عکس ها کودکی خیام وقار کاشانی

زندگی در کاشان آسوده تر می باشد یا در تهران؟

به طور حتم زندگی در کاشان خیلی آسوده تر می باشد چراکه گرفتاری و مسائل در تهران زیاد می باشد ولی شغل ما و کار ما انگار جایی به جز تهران نمیتواند ادامه داشته باشد. فرهنگ سازی برای مردم تهران برای دیدن تئاتر و وجود دانشگاههای تئاتر در تهران سبب شده که تئاتر اغلب مختص تهرانی ها باشد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شهاب عباسی

 

از چه سالی کارگاه تئاتر راه انداختید یا بهتر بگیم داخل میدان بخش خصوصی در تئاتر شدید؟
از سال 89 من یک ساختمان 60 متری را به کارگاه تئاتر تبدیل کردم تعدای هنرجوی هم داشتیم و فروردین سال92 سالنی با 38 نیمکت راه انداختیم ولی متاسفانه سال 93 مهلت کرایه ما پایان شد همچنين در ان کارگاه کوچک هنرجویان با استعدادی حاضر بودند که من کوشش کردم با اساتید برجسته آن ها را به عاقبت ای برسانیم یا مجال اجرای عموم به آن ها بدهیم  و از ابتدای همان سال هم «فهیمه امن متولد» به ما پیوست و با هم شریک شدیم.

خیام وقار کاشانی,عکس های اینستاگرام خیام وقار کاشانی,بیوگرافی خیام وقار کاشانی

تصاویر خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی,زندگینامه خیام وقار کاشانی,عکس فرزند خیام وقار کاشانی

باران دختر خیام وقار کاشانی

کدام نقطه از زندگی تون سبب شد که در تئاتر شناخته شوید؟
پایانامه های دانشگاهی مجال بینهایت خوبی بود تا خودت را نشان دهید و حدود 30 تا 35 پایانامه برای بچه ها بازي کردم چراکه اساتید پایانامه ها را میدیدند و آن ها خيلي تأثير بسياري بر روی کار من داشت تا بتوانم داخل حیطه ی پیشه ای تئاتر بعنوان هنرمند شوم.

خیام وقار کاشانی,سن خیام وقار کاشانی,فیلم های خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی و فهیمه امن متولد

خیام وقار کاشانی,بیوگرافی خیام وقار کاشانی,زندگی نامه خیام وقار کاشانی

عکس ها های اینستاگرام خیام وقار کاشانی

آثار خیام وقار کاشانی
سریال تلویزیونی دلدار، سریال پنجمین خورشید، احتمالا برای شما اتفاق بیفتد، عملیات ۱۲۵، منزل ی دوستی، زندگی از نو، خانواده ی دکتر ماهان، بچه مهندس 3،فیلم سینمایی تابو، فیلم سینمایی کار کثیف ، فیلم کوتاه هشتگ ساعت چهار، فیلم کوتاه پل از آثار این هنرپیشه می باشد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …